Hur ser era kattrastgårdar ut?
Jag ska ju flytta till marklägenhet och vill gärna ha lite tips på design material m.m
Så här ser min uteplats ut idag
Mvh Anneli
Hemsida www.amadeusdolls.se
Ingen som vill ge tips o visa bilder?
Här finns många tips och bilder samt beskrivningar!
kattstatus.se se under "Bygg till katten" 
2# tack för tipset ska kolla länken snart :)
3# va fin :)
Min uteplats är inte jättestor men såpass att 2 katter skulle få plats med god marginal :)
#3 Wow vilken möbel! En sån skulle man ha :)
Vi tar ut vår trasdocka i koppel med jämna mellanrum. Hon älskar det och har ett träd som hon tycker speciellt mycket om att klättra i under dessa utflykter. När hon följer med till min mamma i Värmland får hon gå in och ut som hon vill eftersom där inte finns några bilar eller annan trafik (bara höns, hund och 2 andra katter). Det blir ju inte så ofta, men det är uppskattat.
Fred och god växt!
#7 Tack, det köpte jag på Tradera och fick till bra pris 
SE*Wandullan´s
Hemsida: http://wandullan.com
9#
Fin :)
Har du nån hum om material åtgång och ca pris på er inhängnd till katterna? Riktigt så stor som ni har kan jag inte bygga just här :)
#10 Nej inte riktigt eftersom vi gjorde om hela altanen så materialet ingick i det.
Då jag har en icke klättrande ragdoll som helst håller sej på marken har jag bara satt ett staket runt min tomt. Det är mest för att hålla andra katter borta. Staketet är runt 150 cm med stolpar i trä och nät och kostade 2500 för att hägna in två uteplatser om ca 40 kvadrat vardera.

Jag vet inte om det syns så bra på bilden eftersom det är en kvällsbild men jag har turen att ha höga väggar och ett förråd på sidorna av min baksida så jag tog helt enkelt och köpte svart rådjursnät (blir nästan osynligt) på Blomsterlandet och satte upp genom att nita fast i väggarn och i en stolpe. Sedan gjorde jag en dörr av en träram som jag nitade fast rådjursnät på. Nu kan jag bara öppna altandörren och släppa ut dom när dom vill. Kanon! :)
Rådjursnätet var jättebra för det tål väder och vind och man kan klippa av det hur som helst med bara en sax. Lättarbetat :)
Kul att se olika lösningar
#14 håller med :)
Gå till sidan, kattstatus.se. Där finns en del rastgårdar att kika på:)
Ska själv bygga en till sommaren:)
Har redan kollat där.. får nog bli en egen variant till våren.
Längtar tills jag har hus så jag kan ha en inhägnad till kissarna!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus