Första badet...
Nu har jag badat Ziwa för allra första gången! Jag trodde att det skulle bli en kamp med mycket stänk och massor av protester men där blev jag förvånad.
Jag fyllde vatten i grovköksvasken och såg till så att jag hade schampo och handdukar redo. Sänkte ner henne försiktigt och höll ett stadigt grepp om hennes framdel samtidigt som jag öste vatten över hennes rygg med den andra handen. Hällde i lite schampo och masserade in samt sköljde av. Provade inte att skölja med rinnande vatten denna gången men tänker helt klart prova det nästa gång. Efter badet svepte jag in henne i en handduk och sen fram med fönen. Har en fön där man kan ha lägre blås på och hon frös lite så hon tyckte det var skönt. Låg tom på rygg så jag kunde föna på magen. Efter bad och fön så sov hon i ett par timmar 
Jag ska också bada min lilla tjej för första gången. Har iofs tvättat av henne (i rumpan) några gånger och då har hon börjat låta redan när jag satt på vattnet.
Så jag är lite orolig över första badet…
Bada/duscha i badkar eller ha henne i duschen är frågan? Kom med tips och råd:)
För dig verkade det ju gå bra så det hoppas jag att det gör för oss också:) Och du kunna föna henne med, det tror inte jag att jag kommer att kunna. Hon gillar inte det ljudet:(
Och vad fin hon är din Ziva!
Jag valde att sänka ner henne i grovköksvasken när jag redan hade spolat upp vatten…just ljudet kan ju skrämma dem. Har också vid något tillfälle innan badet hållt hennes rumpa under rinnande vatten och det gillade hon inte alls.
Nästa gång tänker jag försöka med dusch-slangen ;) Man bör nog inte ha det på fullt …utan lagom stråle.
Jag talade även om för Ziwa hela tiden så duktig hon var ;)