Forl?
Hej min katt har forl enligt veterinären och jag litar inte riktigt på detta utlåtandet då han även har en stor köttig knöl till höger i mun hålan , iallafall menar hon att knölen ska skäras bort och kanske även ta ett par tänder, men undrade om det kan vara en tumör, eller nåt, men då ska jag först dra ut tänder röntga och ta tandsten innan dom tar prov på knölen. Om det nu är forl täcker inte försäkringen och det skulle kosta en hel del , frågan är ju sedan om det sprider sig och tar fler tänder , sedan undrar jag varför det inte går att kolla om det är en cancerknöl innan dom ger sig på tänderna, katten är gammal och undrar om det är någon ide?? Någon som vet varit med om detta?
Har träffat en katt som har forl (kastrerad). Den katten hade aldrig knölar men han tappade tänder och hade väldigt inflammerat tandkött, 4 tänder fick dras men nu går han på regelbundna kontroller och får tandsten borttagen och mår mycket bra. Han hade inga knölar.
Har du kollat med nån annan veterinär? Agria har annars ett telefonnummer man kan ringa till deras veterinär om du inte har nån annan veterinär där du bor. Jag sklle be om ett andra utlåtande, för att vara på säkra sidan.
http://www.svidjas.se