Vad ska man göra?
Det bästa är att vara hemma och bara vara som vanligt själv. Täck för fönster med persienner, gardiner eller rullgardiner och ha på TV eller radio när det smäller som värst utomhus. Är han väldigt rädd kan han känna sig tryggast instängd i något rum som saknar fönster (badrum t.ex).
Jag brukar vara hemma på nyårsafton och mina katter bryr sig inte alls något speciellt när det börjar smälla. De brukar sitta i fönstrena och titta, men blir det väldigt intensivt drar de sig tillbaka in i sovrummet där rullgardinen är nerdragen.
Jag tycker att din katt är väldigt fin!! Vad heter han?
Sajtvärd Katter iFokus
Håller med #1
Jag köper också feliway och sätter i den i kontakten några dagar innan nyår. Tycker det hjälper på min katt i alla fall.
Söt kisse du har, han ser kramgo ut
.
Håller med de övriga. Det bästa tycker jag är att vara hemma med kissarna. Förra året sov killarna och jag när det började smälla. Katterna blev jätterädda och en gömde sig bakom soffan och den andre under badkaret i badrummet. I år ska vi försöka hålla oss vakna och ha TV på. Sedan har jag även Feliway i vägguttaget. Hoppas på att de klarar sig bättre den här gången. Förresten jättefin kille du har.
// LD
#4 tack så mycket, vi får hålla oss hemma :)
Med vänliga hälsningar