Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1259 ggr
dinamnam
0

Vad ska man göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, skulle vara jätte bra om ni kunde komma med tips om vad man ska göra med katten när det börjar smälla nu vid nyår! (min katt är känslig och osäker)

Och så får ni gärna skriva om vad ni tycker om honom Glad

Med vänliga hälsningar 

OberonsMatte
1

Det bästa är att vara hemma och bara vara som vanligt själv. Täck för fönster med persienner, gardiner eller rullgardiner och ha på TV eller radio när det smäller som värst utomhus. Är han väldigt rädd kan han känna sig tryggast instängd i något rum som saknar fönster (badrum t.ex).

Jag brukar vara hemma på nyårsafton och mina katter bryr sig inte alls något speciellt när det börjar smälla. De brukar sitta i fönstrena och titta, men blir det väldigt intensivt drar de sig tillbaka in i sovrummet där rullgardinen är nerdragen.

Jag tycker att din katt är väldigt fin!! Vad heter han?

Sajtvärd Katter iFokus

off36is
1

Håller med #1

Jag köper också feliway och sätter i den i kontakten några dagar innan nyår. Tycker det hjälper på min katt i alla fall.

Söt kisse du har, han ser kramgo utSkrattande.

dinamnam
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Tack så jätte mycket vi får hoppas att han klarar sig bra idag, och på stamtavlan heter han Constantin (vet ej det lilla namnet innan) men vi brukar kalla honom Sigge.

#2 Tack så mycket vi får se hur det går!

Ja han är verkligen riktigt kramgo!Skrattande

Med vänliga hälsningar 

LD
1

Håller med de övriga. Det bästa tycker jag är att vara hemma med kissarna. Förra året sov killarna och jag när det började smälla. Katterna blev jätterädda och en gömde sig bakom soffan och den andre under badkaret i badrummet. I år ska vi försöka hålla oss vakna och ha TV på. Sedan har jag även Feliway i vägguttaget. Hoppas på att de klarar sig bättre den här gången. Förresten jättefin kille du har.Skrattande

// LD

dinamnam
0

#4 tack så mycket, vi får hålla oss hemma :)

Med vänliga hälsningar