Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1829 ggr
grodprinsessa
0

Hjälp med försäkring

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med att välja försäkring till mina katter..

Det är två ragdollhanar, kastrerade och endast innekatter som är några år. har inte exakt i huvudet men ca 4-6 år gamla. (nej jag tycker inte att åldern är speciellt viktig).

I alla fall alla vaccinationer är ju självklart skötta och så.

De har behov av att få skrapat tandsten emellanåt hos veterinären.

Idag står dom på agria, Har ni något bättre förslag eller tips hade jag blivit jättelycklig. =)

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

bebbles
0

Vi har Folksam och är suppernöjda med dem

Myrrami
0

Jag är jättenöjd med Sveland. De är alltid tillmötesgående, snabba och har enligt mig bra avtal.

[Isadolls]
1

Haft Folksam i många år och är helnöjd med dem :)

Eliinn
1

Har agria och är väldigt nöjd med med! :)
Eftersom uppfödaren hade Agria på hela kullen så tyckte jag även att det var lättare att bara ta över försäkringen :)

En stor anledning till att jag har Agria är också att det är de enda försäkringbolaget i nuläget där veterinärvårdsersättningen inte sjunker när katten blir äldre.
Det övriga försäkringbolaget sänker veterinärvårdsersättningen när katten blir äldre vilket i mitt tyckte är väldigt dumt eftersom det oftast är när det blir äldre som de blir sjuka.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Ann-Chaj
0

Jag har i 13 år haft Agria och är väldigt nöjd med dom! Skrattande

wandullan
0

Jag har och har alltid haft Folksam på mina djur. Jag tycker det har fungerat jättebra alla gånger jag har behövt utnyttja försäkringen Glad

SE*Wandullan´s

Hemsida: http://wandullan.com

LittleSweeties
0

Jag är nöjd med Agria, de har hjälpt till på alla sätt och vis i de "fall" som passerat här under åren….Obestämd

Är du missnöjd? Eller vaför har du planer på att byta?
Glöm inte att ta reda på om du får nån karenstid om du byter!!

//Pernilla

grodprinsessa
0

#7 Jag vill byta för att "bryta loss" dom från min morsa som inte ska ha med dom att göra.Hon skrev försäkring på dom billigare hos agria för att hon har kennelnamn men då hon är duktig på att ljuga vill jag inte bli blåst på pengar om hon står på försäkringen.

Och jag funderade på om det finns bättre, förmånligare och billigare försäkring eller hur det ser ut =) Därför undrar jag lite varför man valt som man gjort och så =)

[Djupdal]
0

#8 Tror att du slipper karensen om du tar över den gamla försäkringen i Agria. Du får också 10% rabatt hos Agria som medlem i Ragdollklubben eller SRC, så om du inte är med där ännu så kan det vara ett bra tillfälle att gå med.

Svidjas
0

Hade agria men då dem har börjat ha mer och mer saker som dem inte täcker så bytte jag till IF, mycket dyrare men utan undantag och med fast självrisk (alltså ingen procent extra).

http://www.svidjas.se

David
3

#8.

I Agria får alla ett personligt ombud. Vill du ha tips på ett KANONOMBUD, PM:a mig så får du hennes uppgifter så hjälper hon dig med allt, att se till att katterna står på dig, att du får rasringsrabatt om du är med i en sådan osv.

Jag har Agria på alla mina katter och är supernöjd!

Agria är det bolag som inte minskar försäkringens villkor när katten blir äldre som alla andra bolag gör, ragdollen är i en av de lägsta premieklasserna hos Agria också.

Jag har haft problem en gång, och jag hade utbetalningen inom max 5-10 dagar efter att jag skickat in skadeanmälan och journalkopia. Helt underbart!

Jag har jämfört olika försäkringsbolag, och som uppfödare är det klart fördelaktigast att vara försäkrad i Agria, är du inte uppfödare är Agria eller DINA Försäkringar de två jag skulle välja mellan.

Så mitt råd är, stanna kvar hos Agria, PM:a mig så får du ett eget ombud som hjälper dig med dina funderingar.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

OberonsMatte
1

Jag har Agria (veterinärvård, medicin och liv) till alla mina katter och är jättenöjd. Det har aldrig varit några problem med utbetalningarna av livförsäkring, medicinkostnader eller veterinärvårdskostnader, oavsett om det skett genom direktreglering eller inskickade kvitton.

Det viktigaste för mig är att katten får behålla ersättningstaket på 50.000 livet ut, till skillnad från andra försäkringsbolag. Jag uppskattar också småsaker som att de gratulerar katterna via SMS på deras födelsedagar, samt att de i brevet som avslutade Harrys försäkring efter hans bortgång började med att beklaga det som hänt.

Sajtvärd Katter iFokus

Junkan
0

Jag har tyvärr senaste 1,5 åren fått utnyttja försäkringen och håller med de flesta här att Agria är grymt bra att ha och göra med när det behövs.

grodprinsessa
0

Känns ju då som att det blir att jag stannar kvar hos Agria trots att jag hör och själv varit med om både ris och ros gällande dem…

#11 David du är en nog grym på att få vågskålen att väga över =) Kände att det vart nog bra på grund av dit inlägg. det var verkligen motiverande, informativt osv. Måste ju finnas belägg för varför man är nöjd. =) TACK!

Svidjas
0

Jag fick problem med agria då dem inte täcker vissa sjukdomar, en annan vänninna till mig som också föder up (dock inte ragdolls) har också fått problem med agria pga alla deras undantag.

http://www.svidjas.se

David
0

#14.

Det är inte så svårt att tala för något man tycker är kanon! Glad

#15.

Kontaktade du ditt personliga ombud? De undersökningar vi gjort visar att Agria täcker i princip samma saker som andra försäkringsbolag.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Denna kommentar har tagits bort.