Ragdoll mage
Hej! Jag blev orecis medlem här för jag oroar mig för min kattunge som är cirka fyra månader gammal. Hon har som en pung eller påse eller jag vet inte vad jag ska kalla det, hängandes från den bakre delen av magen. Hon har inga andra symptom, i avföring päls eller humör, men jag vill ändå veta om det är så ragdolls är skapta helt enkelt, med lite extra hud där… När jag googlar kommer jag mest in på FIP, som ÄR 100% dödligt och vill bara veta om Celine bara är som hon ska eller om jag borde oroa mig… Jag är jättetacksam för alla som vill ta sig tid att ge mig ett svar!!
Våran kattunge föddes med navelbråck, vilket var en mjuk bula på magen som gick att trycka in! Detta opererades bort vid 6 månaders ålder och gick hur bra som helst! Men sedan vet jag inte om detta kanske är något annat.
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Ungkatter har ofta just en sådan "hängmage" som växer bort!
Om din katt är veterinärbessiktad och inget navelbråck hittades så behöver du inte oroa dig för det.Annars gör du en ny koll hos vetten.
Hängmagen ska vara mjuk.Om den är hård så gå till vetten och kolla upp det.
Den är mjuk och hon är kollad hos veterinären! Vad skönt att höra! Tack så mycket för svaren :)
Båda mina Ragdolls har mer eller mindre hängmage, sk. tigermage. Tror absolut inte du behöver oroa dig såvida den är mjuk som sagts ovan :)
Det är bara en helt vanlig hängmage :) Inget att oroa dig för
http://www.svidjas.se
Min 1åriga Ragdoll har fortfarande hängmage det går bort efter ett tag :)
Med vänliga hälsningar
Är det hela magen som är svullen eller är det en bubbla/bula? Hur stor är själva påsen som du skriver om?
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer!