Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1258 ggr
LoAEmma
5

Välkommen Miss Jade Eliza!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu är jag stolt ragdoll-ägare!
Hon är ca 13 veckor och jag hämtade henne för en timme sen.

Strömskattens Jade of Moses. Kommer kallas för Eliza :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

BettaSplendens
0

Sååå söt! :D

LoAEmma
0

Tack!
Hon är väldigt tuff och framåt, inspekterat hela lägenheten redan, ätit nån matbit, busar och gosar lite :)
Men piper såklart, letar väl efter mamma och syskon.

Håller just nu på att bekanta sig med min andra katt, det går lite sisådär men dom är nyfikna på varann iallafall :)

*Det blir som det ska*

BettaSplendens
0

Jag hoppas det går bra med ihopsättningen! :) Ragdolls är så himla fina, en sån får gärna flytta hem till mig och min knäppkatt.. Men nää mamma vill inte det just nu ;)

LoAEmma
0

Ja dom går närmare och närmare varann men den gamla katten morrar och fräser lite haha… Men det kommer gå till sig, helt säker!

*Det blir som det ska*

LD
1

Grattis till sötnosen!! Det kommer säkert att gå bra. Att den gamla katten morrar och fräser lite är helt normalt. Det går över om några dagar. Det viktigaste är att den lilla är helt orädd och nyfiken på allt. Flört

// LD

ellenw
1

Grattis till sötnosen!

E.

LoAEmma
0

Tack så mycket!

Ja den gamla katten är fortfarande stressad när han ser henne, fräser och morrar… Hon verkar inte så rädd dock, hon är uppväxt med ett helt gäng katter också :)

*Det blir som det ska*

Neo033
1

Grattis till nya kissen!

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

LoAEmma
0

Tack!

*Det blir som det ska*

Kaliforniakatten
0

Stort grattis till en väldigt fin katt!! :)

Kaliforniakatten
http://www.kaliforniakatten.blogspot.se

LoAEmma
2

Å, tack så mycket! Än så länge verkar hon vara den perfekta katten!
Hon är lekfull och busig, tuff och kavat. Hon är gosig och ligger helst intill en när hon ska sova, man får gärna bära henne och hon är pratsam och social :)

*Det blir som det ska*

amandahurtigh
0

Grattis till din nya kisse!!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

HagensYeats
0

Grattis till sötingen! Skrattande

LoAEmma
0

Tack så mycket! 
När vågar man lämna henne och den äldre katten ensamma? Det är mycket jagande, mestadels bus tror jag men han jagar ju henne och biter lite….för att visa sin dominans antar jag.
Men inte gör han väl illa henne? Hoppas inte. Jag bryter ibland när hon jamar till högt.

*Det blir som det ska*

LD
2

Jag lämnade mina killar ensamma första gången efter ca 4 dagar. Kommer ihåg att jag hämtade lille killen på torsdag och sedan jobbade jag på måndag men då hade den äldste killen redan accepterat den lille.

Tror inte att din äldre katt gör illa den nya utan det kan vara som du skriver att han vill visa dominans eller också att han håller på att uppfostra henne. Äldre katter har sina egna metoder. Du kommer att lära dig att tyda tecken. Ibland kan katterna jama högt men det behöver inte betyda att man far illa. Om dina katter hade bråkas på riktigt skulle du redan har märkt det.

// LD

LoAEmma
0

Ah, tack för bra svar LD! Jo hon söker ju upp honom för bus också, och det är inga aggressiva läten dem emellan :)

*Det blir som det ska*

LoAEmma
1

Vad tycker ni om hennes teckning och färg? Uppfödaren säger att hon är helt perfekt! Vore ju kul att få fler synpunkter på det :)

*Det blir som det ska*

LoAEmma
0

En till bild…

*Det blir som det ska*