Fylla i utställningsblankett
Hejsan!
Jag håller nu på o skriva i utställningsblanketten, de e inte de enklaste när det är första gången, men det mesta har jag lyckats reda ut :)
MEN, vad ska jag skriva på "Grupp"?
Jag har en RAG n, brun colorpoint, och jag tänkte att de e samma som kategori 2, men det är det inte eller?
Tacksam för svar!
Brukar inte skriva nåt i Grupp.
Vet inte riktigt vad den är till för:/
Räcker med kat 2 och i vilken klass!
När jag anmälde till första utställningen för någon månad sedan blev jag också osäker, och fick svaret från min katts utställningsansvarige att ragdolls inte tävlar i grupper så man inte behöver skriva något.
Andra anmälningen mailade jag iväg härom dagen och då skrev jag inget i den rutan, och fick som svar att jag fyllt i korrekt så slutsatsen är helt enkelt att man inte behöver skriva något där : )
SE*Astinis Ragdoll
Den är till för de raser som delas in i grupper (för att de finns i så många färgvarianter gissar jag). NFO, MCO mfl.
Så här ser gruppindelningen ut för NFO, som exempel:
http://www.skogkattslingan.com/ems.php
(berättade utställningsexperten som fyllt i en enda blankett i hela sitt liv, men som undrade samma sak då) ;)
Tack för alla svar, nu när man vet så e de ju rätt logiskt, men de e lurigt innan man fattar :) Nu tror jag den blev rätt ifylld iaf, så får se om hon jag skickar den till hör av sig om jag skrivit nåt fel :)
Jag håller också på med Sveraks utställningsblankett nu inför min första kattutställning i Sollentuna. Jag ser på inbjudan att det ej nämns något om utställningsblankett (men jag antar att det ska fyllas i). Det står på blanketten att en stämpel från kattklubb ska sättas, måste jag då skicka in blanketten till min kattklubb först och sedan skicka blanketten vidare till de som arrangerar utställningen?
Hoppas jag kan få svar från någon mer vetande 
Såg nu att det står att klubbsekreteraren på kattklubben ska ta emot anmälan och sedan vidarebefodra denna till rätt person. Var fär otålig när jag läste inbjudan tror jag haha
#5: Du ska alltid skicka anmälan till din utatällningssekreterare på din egen klubb. Jag tycker det känns helfel, och förstår inte grejen men det är ju bara göra och acceptera. Jag har tävlat hela livet inom ridsporten och då skickar man alltid anmälan till den arrangerande klubben (nu för tiden görs detta dock via nätet). Det känns som det blir lite dubbelt arbete med adminstrationen inom kattvärlden…
SE*Astinis Ragdoll
#7 Håller med dig, jag förstår inte logiken riktigt. Kanske finns nåt bra svar, vem vet.
Förmodar att det ska verifieras att man är med i en klubb? Och det kan ju enklast den egna klubbens styrelse kolla.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#7, Nja, det har varit så. Nu är det upp till varje arrangerande klubb att bestämma hur anmälningarna ska gå till, så det gäller att titta extra noga.
Vissa klubbar vill att man mailar sin egen klubbs utställningssekreterare, andra klubbar vill att man mailar direkt till arrangerande klubb.
Vissa testar Internetanmälan också.
Så håll utkik på inbjudan vad som står gällande anmälningen.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...