Mina smala katter
Hej!
Jag tycker att mina två ragdollhonor är lite smala. Vi har varit hos veterinären och kollat upp dem men allt är bra och de är fullt friska, bara lite på den smala sidan.
Tror ni att jag skulle kunna byta ut deras foder mot kattungefoder?
De har fri tillgång till Royal Canin Indoor samt får blötmat (Mjau) två ggr om dagen.
Tacksam för hjälp! :)
Jag använder kattungemat till alla mina katter. Fungerar alldeles utmärkt. Skadar inte att prova. MvhTina.j
Jag använder kattungefoder, Eukanuba, till alla våra katter. Vi har inte haft problem med att de blir för tjocka, så för oss funkar det. Vet många som kör kitten på alla sina.
Vad bra! Tack för hjälpen, då ska jag prova det! :)
Jag tycker inte att Royal Indoor är någon bra mat. Har använt det för länge sedan och min hona blev jättetunn och hemsk i pälsen. Jag rekommenderar också Eukanuba.
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
#4 Nej, det är det jag har misstänkt, tycker att de har blivit smalare under den tiden de har fått Indoor.
Fick rekommendationen att prova Hills av en veterinär, de ska tydligen ha ett foder som det är lite extra fett i. Jag funderar dock på att prova Eukanuba kitten istället eftersom jag inte vill att de ska bli feta, bara få lite extra hull!
Hur gamla är de? Min Oberon blev en långhårig knubbis först vid 2,5 års ålder. Innan dess var han både korthårig och spinkig. Han åt kittenfoder länge och när han egentligen inte behövde det längre åt han kitten-foder ur kattungekompisens skål.
Sajtvärd Katter iFokus