Sätta ihop 2 kattungar
Hej! Jag har en liten ragdoll kille hemma som är lite mer än 4 månader. I slutet av månaden kommer det hem en liten kompis till honom. Även det en ragdoll kille som då är 13 veckor. Jag hoppas ju att detta kommer att gå galant eftersom de ändå är såpass unga, men det kanske ändå är något jag bör tänka på? Har ni några erfarenheter och tips kring detta? Jag har inga andra djur i huset. Jag hade min kattunge på övervåningen den första tiden och sedan ökade jag ytan successivt, så nu har han tillgång till hela huset. Hur tycker ni att jag bör göra med det när kattunge två flyttar in? :)
Låt dem bekanta sig med varandra i lugn och ro, och se till att det finns plats att dra sig undan för dem bägge. Men kommer säkert gå bra när det är två ungar :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag hade min första katt i två veckor innan jag hämtade min andra, och fy vad katt nr1 avskydde katt nr2 och de kom från samma uppfödare!
Men efter en vecka va de bästisar igen..
Jag skulle råda dig till att låta nr2 gå runt ensam i ett rum tills han känner sig säker, sen släppa in katt nr1. Och jag skulle också råda dig att vara hemma så mkt som möjligt i början både för att lära känna katt nr2 och för att övervaka dem ifall de nu inte kommer överens :)