Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1107 ggr
thorntagg
1

Bulletin om toaspadar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen!

Jag skrev en fråga under rubriken "Kattoalett" för ett tag sen, och nämnde att jag sett en toaspade som jag tänkte pröva, på nätet. Signaturen Katthemsmamman bad mig berätta hur den fungerade, när jag fått hem den. Den 17 januari skrev jag och sa att jag skulle skicka ett svar när jag fått hem spaden. Nu har jag fått hem tre spadar och har provat en. Jag skickar också en bild på den gamla spaden med större öppningar till vänster på bilden och den nya med mindre till höger.

Jag kan säga att till den stora lådan jag har (den är avsedd för stora katter) går det tio kilo kattsand , och ska man gräva igenom all den sanden med en spade som den som har så smala springor, tar det väldigt lång tid, och känns ganska hindersamt. Jag tycker det fungerar bäst om man börjar med den gamla spaden med stora springor, där sanden snabbt rinner igenom och de stora bitarna stannar i spaden och kan hällas ner i plastpåsen. Sedan kan man ta den nya spaden med smala springor för att fånga upp mindre fragment med, så de inte ligger kvar i sanden. Jag använder alltså båda spadarna varje gång jag rensar i toan.

Spaden heter FinKarlie och kostar 10:- på ZyberZoo.se. Det är ju mycket billigt, men blir olönsamt om man bara köper en spade eller ett par, då frakt och ventuellt också fakturaavgift tillkommer, så bäst är nog att se om man samtidigt kan köpa flera saker, om man kanske ändå behöver något mer.

Hälsningar Thörntaggen

Helemick´s
0

Det är så jag använder mina spadar med, den storhålade tar jag först och den finmaskade om/när jag behöver utföra finlir med att få bort smårester.
Använder man enbart den finmaskade tar det alldeles för lång tid.

Vi har kattungar Hjärta
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/