Förvånad över dominant hona
Min lilla docka är väldigt dominant och det har visats tydligt ända sedan jag fick hem henne, vilket har varit skoj på sitt sätt och mindre skoj på andra =P
När min NFO hona fick sin kull förra Måndagen så uppträdde min Ragdoll, Kokos som hon heter, precis som jag hade väntat mig, arg och fräsig emot både bäbisar och mamma. Det höll i sig i ca 3 dagar men sen började Kokos visa sig mer intresserad utanför bolådan och börja sova där. Sedan tog hon steget att gå halvvägs in och lukta på de små och tillslut tvätta dom lite.
Detta gick på bara 4-5 dagar och jag är SÅ FÖRVÅNAD!
När Kokos kom hem till oss, så tog det ca 2-3 månader innan hon slutade morra som en stor hund och jag trodde det skulle bli samma sak nu faktiskt.
Så nu busar hon med de små, tvättar dom och "kissar" dom och imorse när jag tog upp en på bolådetaket och filmade den, så började den pipa tillslut och Kokos kom och hämtade in henne till lådan igen :D Helt otroligt!
Har ni varit med om att någon av era katter ändrar sitt beteende beständigt när en annan får bäbisar hemma? Skulle ju vara kul om Kokos förändringar håller i sig och inte är tillfälliga :)
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se