Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1259 ggr
new2ragdoll
0

Spackling, målning av väggar

Hej alla kattlovers.

Vi kommer att få våra väggar spacklade och målade inom kort och undrar lite hur vi bör göra för att Nelson inte ska få färg och liknande på pälsen (dvs senare slicka i sig det). Har ni några tips? Jag tror att färgen som kommer att användas är vattenlöslig, har för mig att oljebaserade färger är giftigare än vattenlösliga dito.

Tack på förhand

Trasan08
0

Vi håller på att byter golv i hela lägenheten och då har vi gjort så att katterna är instängda i ett sovrum så får golvkillen ta hallen och köket vecka 1, vardagsrummet vecka 2 och tillsist sovrummen.  När dom fixar sovrummen kan katterna vara instängda i köket.

Så tänker vi göra när vi får målat och tapetserat också.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

new2ragdoll
0

#1 - Det låter smidigt. Upplägget funkar kanske kanske hos oss, det är en lång korridorsvägg som ska spacklas/målas om och vad jag vet kan det ta minst ett par dagar. Tyvärr går det inte att stänga av korridoren eller isolera den. :-(

new2ragdoll
0

…får nästan hålla tummarna och hoppas att Nelson instinktivt håller sig borta från väggen eftersom målarfärg brukar lukta rätt illa. Han brukar inte stryka längs väggarna.

HappyMi
0

När jag målade om lade jag ut en stor duk på golvet som jag tog bort när jag målat klart för dagen, så att katterna inte gick i pölar av spild färg sen under resten av dagen och under tiden jag målade fick de snällt sitta bakom ett staket i köket så att de kunde se men inte röra. färgen jag använde torkade dock rätt snabbt så de kunde gå i vardagsrummet igen en timme efter att jag målat ^^

new2ragdoll
0

#4 - tack för tipset. Får tjata på målaren att han ska använda en snabbtorkande färg.