Purevax RCP i småland
Hej!
Ska snart vaccinera mina katter och vill gärna göra det med Purevax RCP, som den lille har fått som liten, och min vanliga veterinär tar inte hem detta. Så tänkte kolla om någon här känner till någon veterinär i Småland som tar hem eller har detta vaccinet hemma.
Tack på förhand!
Det brukar ju bara vara att be sin veterinär ta hem det. Varför vill inte din göra det? Småland är ju rätt stort så om din klinik vägrar så ring till nästa som finns inom vettigt avstånd? Min veterinär i Moheda har det hemma, för hon (liksom jag) anser att det är det bästa.
Real stupidity beats artificial intelligence every time
Ja jag trodde också att de kunde ta hem det men det enda jag fick som svar var att de funderade på att kanske ta hem det men att detta ej var säkert och skulle inte ske under den närmaste tiden. Har ringt runt men de är lite sega på att ringa tillbaka, automatiskt svar, så tänkte passa på här medan jag väntar i fall de också säger att de ej har det.
Djursjukhuset i Växjö tar hem det om man vill. Jag gjorde det eftersom min katt fick en hemsk allergisk reaktion av Nobivac.
Kanon, ringer dit med direkt. Tack så mycket för den information och hoppas att din katt mår bättre nu.
Tack ännu en gång för tipset om Växjö! Ringde dit och de la undan två till mig direkt, super skönt. Från Jönköping fick jag svaret att förpackningen var så stor så därför tog de ej hem den, verkar vara Nobivac som tydligen gäller som standard vaccin. Hoppas att det blir lättare att få tag på Purevac i framtiden.
Skönt att det löste sej! Min katt blev återställd snabbt med cortisonspruta tabletter. Numera vaccineras hon med purevax och det har inte varit några problem.