fläck på trampdyna?
Hej! En fundering, bruna fläckar på trampdynan hur ser domare till de? vet av en ragdollbebis som är brun mitted som jag är sugen på men har en liten brun fläck under ena trampdynan. går det att ställa ut honom och finns det en chans för cert? täntke satsa på utställning men denna kisse fick mig att smälta tacksam för svar
Tänkte bara säga att jag själv har en mitted hane som har flertal brunfläckar på trampdynor. Jag kommer trots detta att ställa ut honom då jag gör det för skoj skull samt för att träffa likasinnade
Jag vill ändå ha en bedömning på honom.
Men är du främst ute efter att vinna utställningar så kan fläckiga trampdynor säkert vara avgörande om han står mot en ragdoll som ej har fläckar.
ja självklart gör jag det mest för skoj! men eftersom jag ändå tänkte satsa rätt så helghjärtat på utställning vill jag ändå ha en katt som har chansen att gå bra :) frågade mest hur acceptabelt det är om det blir cert drag eller ej.
Är katten chokladbärare? Då kan dom ha mörka fläckar på dynorna.
3# faktiskt ingen aning enda jag vet är att mamman är RAG n och pappan rag n03.
Jag tror det beror på vem domaren är. Min bruntabby mitted tjej har jag ställt två gånger och hon har en brun fläck på undersidan av sitt bakben, inte bara på trampdynan utan även där pälsen ska vara vit. Hon blev NOM på sin första utställning i Göteborg, och EX1 nu senast, och ingen av gångerna så har domarna ens nämnt hennes bakben. Så cert kan du säkert få men man får nog vara beredd att bli utslagen i panelen om man går mot en katt utan "brister" :)
Bifogar en bild på hennes bakben när hon var lite mindre.
Lite OT, men vilken grym bild! :)
#7 Tack:)
Jag tänkte igenom detta och valde att vänta :-) har nu några uppfödare på g som ska ha ungar snart så jag hoppas på det bästa!
#9 Låter klokt, tror att flera borde göra som du. Lycka till!
#3 Men egentligen skrev jag för att jag inte kunnat släppa det där med chokladbärare och fläckar. Har aldrig hört talas om sambandet (vilket såklart kan bero på att jag är totalt ointresserad av om en katt är chokladbärare eller inte ;), men var kommer det ifrån? Är det någon slags vedertaget samband?
# 10 Min uppfödare som jag köpte min första hona av sa att om dom hade mörk fläck under trampdynan så kunde det vara att dom var chokladbärare, men samtidigt måste man ju kolla stamtavlan oxå. Och om jag kollar på mina katter idag som är chokladbärare eller min ena som är lila mitted, så har dom fläckar under trampdynorna. Uppfödaren har hållt på med chokladbärare och färgerna lila och choklad länge.
10# ja här hemma har vi ingen brådska så att vänta ytterligare några veckor gör oss inget :)
12# är också frälst vid choklad men även vid de blåa tonerna ;)
Min tös är Choklad Tabby och har en söt fläck under trampdynan ❤️.
Vi har kattungar 
Hemsida: http://helemicks.vikmarkens.se/