Ändrade planer =,(
Efter lite tråkiga nyheter så har eventuellt mina planer för min tjej ändrats lite, och jag måste fundera nu hur jag ska göra. (det är inga fel på henne eller så, det är inget direkt med henne)
Så tankarna går i olika banor för varje timme, och jag tänkte att jag kunde skriva ut iallafall att jag eventuellt kommer söka ny avelshona, alternativt avelshane till uppfödningen. Viktigt för mig är att jag får bra kontakt och ALL information om katten och föräldrarna (det var där som det sprack nyss för min tjej) så har ni planer eller omplaceringsplaner så hör gärna av er, jag kommer gärna på besök. Jag bor i Nacka, Stockholm.
Usch vad jobbigt det är när sånt här händer, har precis gjort alla tester på henne också som visade superresultat =/ Men det är bara att börja om igen :)
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Blir lite nyfiken på vad det är som gör att du inte vill använda henne i avel om tester ser bra ut och jag antar att hon är rätt typad om hon är köpt till avel.
Alltid intressant att lära sig av andra så att man själv kanske kan undvika en och annan grop.
Det är bara det att när jag köpte henne så har uppfödaren inte berättat allt, och bl a så hade uppfödaren fått sitt katteri avstängt. Så den jag köpte av trodde jag var uppfödaren, men hon hade "tagit över" pga detta. Jag fick inte veta något om detta bara och allt verkar inte ha gått rätt till bakåt i tiden, så bara för säkerhets skull så kommer jag eventuellt fundera om så allt känns rätt i magen ifrån början.
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Hoppas att det löser sig för dig oavsett om det är med nuvarande kissen eller en ny liten stjärna.
Rent sådär så för att något gått snett till där behöver inte det betyda att du inte kan avla på katten om den är frisk, grön rakt igenom och så. Det kanske är en superkatt avelsmässigt och har du ett katteri får ju dina ungar ditt uppfödningsnamn ju.
Ser inte felet i det hela faktiskt men känner du inte att det är bra så ska du göra som magkänslan säger =)
Nu har jag ju bara synen från hundvärlden men om någon kennel idiotar sig får ju inte dom som har djur därifrån skit för det.
Hoppas det löser sig i alla fall med dina planer =)
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.