Lek: Bedöm era katter!
Hej!
Jag har nyss skaffat mig en liten Ragdoll, och har aldrig haft raskatt förut. Jag tycker att det är jättespännande med rasstandard, även om jag nog inte vill ställa ut själv.
Jag vill få någon sorts koll på hur "fina" Ragdolldrag ser ut enligt rasstandarden. Jag har läst rasbeskrivningen, men det är lite knepigt att förstå hur de skall se ut när det förklaras med ord och inte bilder. Därför hade jag jättegärna uppskattat om ni ville lägga in bilder på era underbara katter, och säga deras positiva och negativa sidor, enligt rasstandarden.
Ex; Här är min älskade kisse! *bild* Han har fina ögon, men hade kunnat ha ett bredare huvud.
Bara på skoj, så klart! Alla katter är precis lika fina i alla fall. ^^
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Det är jättesvårt att bedöma bilder sådär. Mitt tips är att gå på utställningar och kika på katterna där. Kolla vilka som vinner sina klasser och fråga ägaren om hon/han har lust att visa upp katten.
Sen blir man gärna lite hemmablind också, jag tycker ju såklart att mina raggisar är dom finaste någonsin men ingen av dom är ju tyvärr helt perfekt enligt rasstandarden.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge