Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 14678 ggr
Ragga
6

Rådjursnät till balkong

Hej, Är det någon som använt rådjursnät till sin balkong eller altan. Det känns mjukt och smidigt men kan vassa tänder bita sönder det, undrar jag? Jag använde Netty plastnät till ett fönster och det bet kissen hål i ganska snabbt. Någon som har efarenhet?

Hälsningar från Nilsine med två raggisar

CallaMej
1

Är det det där gröna mjuka du menar?

Om ja, så hade jag det ett tag och ingen katt bet hål, ingen var speciellt intresserad av att tugga på det…. Men jag hade dock en katt som lärde sig att klättra upp för det och hittade små kryphål längst upp att smita ut genom. Tilläggas bör att detta inte var en Ragdoll, utan en mycket smitbenägen Russian Blue Flört

Danielle

S*CallaMej  ~ uppfödning av Burmilla på Västkusten ~

Hemsida: www.callamej.se

Ragga
0

#1, Nej, det är svart och styvt, fast inte så styvt som svetsnät. Jag har fått en liten provbit men känner mig osäker på om det går att bita sönder. Det verkar bra eftersom det inte syns så väl. Jag får ge katterna provbiten så får de leka med den så får vi se vad som händer. /Nilsine

Cheeserica
3

Jag har nätat in min balkong med rådjursnät som jag spänt upp (så hårt det gick) med häftpistol på träramar. Träramarna har jag sedan fäst i räcket med buntband. Mina katter har inte visat något intresse för att tugga på nätet, däremot har de tuggat på stumparna på buntbanden som sticker ut. Flört Gillar iaf rådjursnätet skarpt, det syns väldigt lite! Tror att det är betydligt mer svårtuggat än Netty, åtminstone om man spänner upp det som jag gjort.

---------------------------------------------------------------------------

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

Neo033
0

Var hittar man sådant där rådjursnät?

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

huldabella
2

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Ragga
1

Tack Cheeserica, då ska här inhandlas och sättas igång. Tänk vad kissarna ska bli glada. Din balkong såg superfin ut Glad

Cheeserica
0

#6 Lycka till! Och tack, både jag och katterna älskar den. Glad

#4 Det brukar finnas på byggvaruhusen, har även sett det på en handelsträdgård. Jag köpte 1,5 m brett, finns även 2,0 m brett ifall man behöver men det har jag inte sett i någon butik.

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

Fyrpihls
0

jag köpte mitt på typ granngården… jag har det som tak på min kattgård för det är så lätt och det är lite töjbart så man kan sträcka det fint och så…

lp5122
0

Rådjursnätet är perfekt för katter. Se det på www.villaprodukter.se

jenny.wikman
0

vart har du hittat träramarna?

AgnetaB
0

Såg jättefint ut!

Jag har en kattgård i puts/svetsnät o det är jättebra o stabilt om de klätttrar mm. Varför vill ni ej ha det? Brukar man inte ha det till balkong?

Myrrami
0

Undrar också lite över rådjursnätet eftersom jag har planer på kattgård till våren.  Hur stabilt är det, kan katterna klättra på det och bita i det utan att det går sönder?

Ragga
0

Jag startade den här tråden och balkongen går nu in på sin 4:e sommar. Den är lika fin idag som när den var ny men så har jag inte katter som klättrar. Rådjursnät är ganska mjukt och stora ytor med bara nät sviktar nog ganska rejält så om man har klättrande katter skulle jag nog välja ett stabilare nät. Typ nät som AgnetaB föreslår. Lycka till med byggandet !

AgnetaB
0

Ok då är inte rådjursnät för Sibirer om de busar runt o klättrar.De gör det ibland  i kattgården o det har ej rört sig alls.Föresten så får min gammla (17år) skogis ett ryck ibland också. Däremot kan de kanske vara svårt o böja till men kanske inte behövs.