OT- Pawpeds
Nå skal jeg endelig få ut fingeren og sende inn kopi av stamtavlene slik at jeg får de på nett.
Noen som vet hvilken adresse det er man skal sende de til?
Finns på SRCs hemsida samt på pawpeds:
Yvonne Karlsson
Skolvägen 13
699 30 Deje
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Ah,man måtte inn på selve rasen ja! Jeg som nesten letet meg ihjel på framsiden av pawpeds! 
Tusen takk christina!
fast det går att scanna in dom och mejla över dom också tror jag…
Hej, hej!!
Jag tar mej friheten att svara i Yvonnes ställe…
Om uppgifterna kommer direkt ifrån uppfödaren (dvs om det är din egen kull) så går det bara fint med "enbart" ett mail med uppgifterna.
Namn, kön, färg, teckning och vilka föräldrarna är…
Mvh
Pernilla
# 3 Så bra om det är så, då jag skicka mina redan i kväll. Jag mailar och frågar nu. 
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina

# 4
är det så? det är ju kanon isf..
så då behöver man inte stamtavlan alltså?
Om fler visste detta så hade kanske fler lagt in sin egen kull direkt så slipper köparen göra det sen
Kattungar väntas hos GunBertus
Vi kan skanna in och skicka in stamtavlorna och få dem inlagda. Fick svar av Yvonne direkt då jag mailade i går.
Hej Christina
Det går lika bra att maila inskannade stamtavlor, ibland så mycket enklare.
Må så gott
Yvonne
Adressen är: info@stamtavlor.net
S*Evenstar's
Christina

#7 ÅÅ, det er jo supert! Da kanskje jeg greier å hive meg rundt en dag og gjøre det også
#8 Jag har scannat stamtavlorna på alla mina katter och skickat in till Yvonne. Hon är mycket trevlig och snabb tycker jag. På någon dag så har du stamtavlan på pawpeds.
Smidigast tycker jag det är med DNA-HCM testerna, där räcker det med att man skickar in mailsvaret från Laboklin. (Laboklin skickar alltid ett mailsvar lååångt innan man får papperssvaren i brevlådan, vet inte hur det är med de andra lab:en). Så det är mycket smidigt 
#4 Det lät ju supersmidigt. OM jag någonsin får en till kull (det känns liiite långt bort för mej just nu) så ska jag testa detta 
# 8 & 9 Nu ska jag också ta tag i dem som fattas i Pawped och dessutom skicka in DNA-proven!! 
S*Evenstar's
Christina
Hej.
Det går jättebra att maila in stamtavlor, inskannade eller om ni är uppfödaren av katten/kullen så räcker det med att ni skriver ned alla uppgifter i ett mail, info@stamtavlor.net. Räcker med en stamtavla per kull och resten av kullen nedskrivet i mailet.
Skriv ned namn, färg, kön, födelsedatum, reg.nummer och föräldrarnas namn. finns inte föräldrarna med så glöm inte deras uppgifter.
Även ni andra kan, om ni inte glömmer reg.nummer, skriva ned allt i ett mail utan att skicka med stamtavlekopian.
Ni vet väl att ni kan få med ett foto på kissen? Skicka det också på den mailadressen så lägger jag in det i pawpeds.
Ha en trevlig fortsättning på året!
Yvonne
Toppen, tack Yvonne för infon. 
S*Evenstar's
Christina
Är detta fortfarande aktuellt? Eller har reglerna ändrats något? Tänkte att man kanske kan få snabbare svar här. Mailade Pawpeds för nån månad sen för en veterinär (eller nån) har snubblat och lagt upp en ny stamtavla för min NFO och där lagt in testresultat, så de ligger alltså HELT fel. Men har ännu inte fått svar ang det :( Så jag får hänvisa till "fejktavlan" för testresultaten.
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Fortfarande aktuellt =)
Prova att maila igen på info@stamtavlor.net
Låter inte likt Y att det skulle ta en månad utan svar…..