Ragdoll uppfödare
Vet någon en Ragdoll uppfödare inom Stockholm området. Där priset är ungefär 3000-6000kr
Kolla på ragdollklubben.com där finns det massor med uppfödare i Sthlm
Ok,Fast jaghar redan kollat och ingen typ säljer kattungar nu p.g.a att de inte finns några just nu,och alla andra är tingade,bokade eller sålda
Då får man hålla ögonen öppna på planerade/väntade kullar. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! :)
#3 Eller ALLTID för länge :) Iallafall när man sitter och väntar på en viss färg/teckning
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Eller ja, jo så känns det under väntan!! Då kan tiden inte gå fort nog! ;)
De flesta kattungar säljs dock för mellan ca 6000-8000 kr, vanligast är väl runt 7000…under 6000 skulle jag undra varför priset är så lågt! Man får ju oftast vad man betalar för…
Fast mamma tycker att det är så dyrt medans jag liksom är hellt ok med priserna på katter som Ragdolls
Kattungarna kostar så som de gör för att det kostar mycket pengar att föda upp dem, kostar de hälften mindre kan man nästan vara säker på att uppfödaren har fått dra ner på kostnaderna för hälsotester, vård, mat etc, och man vill ju inte köpa en kattunge som inte är uppfödd på bästa sätt?
Däremot en vuxen ragdoll tex en pensionerad avelskatt behöver inte kosta så mycket, kanske det kan vara något? Då är den säkert själv också hälsotestad dvs ultraljudad på hjärta/njurar med ok resultat vilket kan kännas skönt!
Eftersom du nämt att du vill börja föda upp ragdoll, så bör du tänka på att det kostar väldigt mycket mer pengar än bara inköp av hona. Och hittar du en kattunge för under 5-6000kr så bör du nog inte avla på den, iallafall kolla närmare på varför den är så billig. Men som sagt, uppfödning är inget du tjänar pengar på direkt :)
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Nej nej,jag vill inte bli uppfödare (jag får inte vara det för min mamma och pappa) ,jag vill bara ha en vanlig Ragdoll som sällskaps katt,då rekomderade många att jag skulle hitta en bra uppfödare och köpa en katt från den (de sa något om stamtavlor o.s.v.)
Precis en bra uppfödare som säljer katterna med stamtavla, id märkt och vaccinerad och att du försäkrar katten! Har själv väntat ett par månader på den rätta katten det har kommit och gått ungar men ingen som passat mina kriterier, så ett tips ha inte bråttom! Vänta tills det känns rätt och ta inte första bästa söta katt utan se bort från de och se pm katten ser frisk ut och att den känns rätt för dig!