Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 2824 ggr
Blue_Ice
0

ragdoll hane sökes för parning

Hej! Jag har en renrasig hona med stamtavla som jag skulle vilja ta en till kull på och undrar om det finns nån som har en renrasig hane att låna ut helst i närheten av norrbotten/västerbotten honan finns i Skellefteå. Hon har haft en kull och förlossningen gick utmärkt och hon är en underbar mamma. Hon har ett fantastiskt temp. Färg: RAG f 04 Ålder: 2år Test: N/N (Uppfödare till henne har godkänt att jag får ta kull på henne) Pma mig gärna om ni har eller vet nån som kanske har en hane att låna ut!

Trasan08
0

Man får bara ta en kull som oreggad uppfödare.  Annars blir det inga stamtavlor och då är det ren huskattsavel du bedriver.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

[[pimey]]
0

Säger som ovanstående !! Regga dig som uppfödare eller strunta i att avla på henne

Blue_Ice
2

Uppfödaren stod för hennes första kull pga av ett foder avtal. Jag har redan hittat en hane så den här tråden kan låsas :-) Så jag har fortfarande rätten till en kull som oreg uppfödare. Innan jag bestämmer om jag ska reg mig…

Trasan08
0

Jaha, vad skönt! :)

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

[Norrtassen]
17

Till TS! Spännande! Önskar dig lycka till med kommande kull 🙂

Till er andra… tycker det är så tråkigt när man går in på det här forumet och läser trådarna att det så snabbt blir en hätsk stämning vid sådana här frågor. Försök att inte ha så förutfattade meningar och vara så snabb att racka ned på den som ställer frågan! 

Man kan vara mer tillmötesgående och fråga i stället för att anta, eller hur? Så tycker jag i alla fall…

Ha en bra dag 🙂

Trasan08
2

TS skrev från början att det blir honans andra kull och nämnde inte att den första var uppfödarens.  Är det så konstigt att jag tror att det är TS andra kull då också?

Vi har kattungar!

[Norrtassen]
6

#6 Men det är ju det jag menar… Fråga i stället för att anta att det är som du tror…

Trasan08
1

Då kommer man aldrig komma någonstans om man jämt ska fråga om allting.

Sen är det väl i alla fall ingen som har varit rent otrevlig och då finns det väl inte så mycket att klaga på kan jag tycka.

Vi har kattungar!

mishie
2

#8 Du hade kunnat formulera dig på ett sätt där du inte antar saker så det nästan känns som ett påhopp, utan istället skriva det på ett informativt och trevligt sätt. Samma gäller f ö även #2 och många andra på det här forumet.

Myrrami
3

Nu har det här blivit lite OT men jag tycker samtidigt att man skall utgå från att alla här uttrycker sig i välmening även om vi formulerar oss olika.

[[pimey]]
0

Med tanke på hur många liknande trådar som startats så är det inte konstigt att man har förutfattade meningar sen framgick det aldrig pm det var ts som hade tagit en kull eller om det var uppfödaren

Blue_Ice
11

Nu ska jag försöka vara väldigt tydlig i det jag skriver på detta trevliga forum. Kan ta det från början så slipper vissa ha förutfattade meningar… Jag har känt min uppfödare i 5år. Och varit fodervärd åt henne lika länge. Har haft 3katter där ifrån. Fött upp 3kullar åt henne. Och nu vill jag med hennes samtycke ta en alldeles egen kull. Jag är medlem i både sverak och en regional kattklubb. Jag kommer förmodligen att skaffa stamnamn men vill först prova EN egen kull eftersom sverak har det som ett val innan man bestämmer om stamnamn. Denna tråd var aldrig en diskussions tråd utan jag ville ha hjälp med att hitta en hane till min hona. Nu har jag gjort det och det kommer bli en jätte bra komb. Tack till Norrtassen för lyckönskningen! :-) Om nån ändå vill diskutera mitt val av parning ta det via PM! Tack för mig!

[trh]
3

#5 håller med dig! :) blev så förvånad när jag ville läsa svaren och såg att det lät så negativt :/ Lycka till TS!:)

Änglakatten
3

Ja visst är det fånigt. Alla vet att det kan vara svårt att formulera sig i skriven text, men det finns sätt att skriva som är lite mer uppmuntrande än anklagande. Men det är bara att lära sig och inse att alla är vi olika i vårat beteende :)

Lycka till TS!

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

[Norrtassen]
4

Mitt motto är; Var mot andra som du själv vill bli behandlad 🙂 På det sättet kommer man långt här i livet 🙂

Ha en bra dag allihopa! 

Hälsningar! Annica, S*Norrtassen's Ragdoll