Foder?!
Hej. Kommer in lite akut här och ställer några enkla frågor om kost-till katt!
Kan någon rekomendera ett bra foder, inte allt för dyrt? Kör idag med Hills foder, men mina katter gillar de inte.
De var ena frågan den andra kommer här!
Är 3,9 kilo lite för en ragdoll hona på två år? Och är 4,9 Kilo mycket för en treårig hona? :)
För Hanahlée är ganska tunn i kroppen, alltid varit. Medans Pretty är ganska grov i kropps byggnaden. Alltså pretty har stor benstomme, medans Hanahlée inte alls har de. Klart de är katter, två helt olika individer. Men Hur ska jag göra för att få Hanahlée att äta? :)
Ska jag prova ta in kattmat i sovrummet till henne så hon kan springa upp och äta då? :)
Skulle vara bra med lite råd-Kan mycket om katter, men vet inte hur jag ska göra. Och vill få lite tips hur jag ska gå till väga! :)
Tacksam för svar!
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
Porta 21 sensible är bra och väldigt prisvärt. Jag använder det och Applaws kitten till mina som torrfoder och så får de blötmat.
Mina har mat i sovrummet också eftersom min hona äter bäst då och hon är lite smal och behöver äta så mycket som möjligt efter en infektion.
Okej tack så mycket!! :)
.
Kan bara säga BARF 🙂
Billigt och jättebra foder!
Blir ca 5kr/katt beroende på delar vad du får tag på.
Finns bra klipp på youtube i 8 delar.
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=xsUuZLI6Qis
Sen kan du gå in på barf ifokus
Här är en länk på recept och matschema där du i excel dokumentet skriver in kattens vikt i gram. Vuxen katt behöver ca 2-3 %.
Lycka till! 🙂
Varma Hälsningar Helene Andreasson
SE*Beautiful Stars
Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll
Är nöjd med Four Friends kitten :)
foder med lite el inget spannmål kolla in www.zooplus.se mjau burkmat boozita ska vi köra med och ev ekukenuba torrfoder.
Brit
Finns i blötmat och torrmat.Blötmaten är dyr men torrfodret billigare jämfört med många andra och har mer kött än många andra torrfoder.
Mina katter äter det gärna:) Brit premium kitten.Brit finns även till känsliga katter= Brit Care tror jag det hette.
Bevisligen så bajar katten mindre när den äter mat med mer kött men bajset kan lukta mer.Brit är vetefritt!
Men jag har alltid flera olika fodersorter framme.Nu både Brit kitten och så RC maine coon kitten.Varierar lite så dom inte blir less och så har jag ju uppfödarrabatter att använda;) Blötfoder en gång om dagen mestadels av Gourmet produkter.
Sprid gärna ut torrfoderskålar i olika rum då det triggar dom att äta mer om dom är kräsen.
Mina får Bozita Feline Kitten torrisar och Mjau och Bozita blötmat och mår väldigt bra på det. Jag funderar dock på att skippa torrisarna och helt gå över på blötmat…
Åh gud tack så mycket alla! Betyder jätte mycket att ni lägger ner tid på att hjälpa mig! Blir jätte glad.
.
Blir nog applaws torrfoder o mjau rind blötmat www.zooplus.se royal innerhåller soja bla och det gillar inte jag o för mycket spannmål.
jag har velat med men nu tror jag att jag hittat det jag tror på. sedan en liten vitamin då o då :-)
Jag brukar köpa kycklinghjärta och ha som godis till kissarna ibland. Det älskar de.