Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1291 ggr
Myrrami
0

Litter Kwitter

Hej

Är det någon som har provat Litter Kwitter?

Skulle vara bra att slippa lådan eftersom min man är alergisk mot nästan all kattsand men är lite orolig att min lilla tjej är för klumpig och skall ramla ner i toan.

http://litterkwitter.se/

//Em

Selma67
0

Vet i sjutton om jag skulle våga prova det med våra lite halvklumpiga ragdolls..Flört. Ser ju annars väldigt smidigt ut.

Vi kör med vanliga träpellets, som man köper på till exempel Byggmax. En av katterna var lite tveksam först, då hon älskar att sprätta ut sand överallt, men hon vande sig.

Det luktar frächt, lätt att byta en gång i veckan. Däremellan tar man bara bort det spån som blir och så nr. 2 då förstås.

Lycka till.

Liselotte, uppfödare av ragdoll

www.wendeltassens.se

Angelsheart
0

Har du testat ännu?

Myrrami
0

Nej.

Funderar fortfarande på om det skulle fuka på Izzie.

Här om dan ramlade om från en stol ner i hundens vattenskål så hon är inte så smidig.

Änglakatten
0

Hittade denna och tänkte att jag kunde berätta om min erfarenhet hittills :) Har haft den nu i några månader och det är ENBART min ragdoll som använder den och det är för hennes skull som jag vill testa detta för hon krafsar inte över det hon gjort i lådan så jag tänkte att det var smidigt om det hamnar i vattnet istället så slipper det lukta :)

Hon gick på den sedan dag 1 men jag har inte lyckas byta till nästa steg med framgång än, eftersom jag måste ha en till låda till min andra tjej så går hon dit då jag bytt till nästa steg. Just nu har jag kattungar hemma så den toan får vara stängd under tiden, men kommer köra igång igen när de flytt boet. Jag hoppas på att det ska gå att lära henne hela vägen. Lättast är såklart om man inte måste dela på dom utan att alla ska gå där, för då kan man ta bort den/de övriga lådorna under inlärningen. Det skulle iallafall funka för min del för mina kissar håller helre inne än att gå någon annanstans än i lådan/toan :)

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Myrrami
0

Jag valde peewee i stället och är jätte nöjd. Det luktar lite mer når de bajsar men det plockar jag ändå bort på en gång. Mina katter krafsar så mycket så allt kiss åker ner i underlådan.

new2ragdoll
1

Vi köpte en LitterKwitter till vår Nelson, men insåg tidigt att han trivdes bra med sin kiss/bajslåda. Kalla det kattinstinkt men för oss är det uppenbart att han älskar att gräva och krafsa omkring i lådan efter att han tömt blåsa/tarm. 

LK ligger helt oanvänd. :)