Nån mer som inväntar löp? :)
Jag vet ju att det är många ragdollkullar som föds nu men här hemma är vi lite sena :) Har ni några knep ni tar till för att sätta igång löpet? Jag har kört med vetegroddsolja tidigare och det funkade klockrent så jag kör en sådan kur även denna gång.
Enda anledningen till att jag vill sätta igång löpet är för att det helt enkelt inte passar sig i planerna om parningen skulle ske senare eller tidigare.
Men det vore kul att höra vad ni brukar göra :)
Skickar med en bild på min tjej som sitter och håller inne på sig 😛
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Underbart fin ;))
Har du hane hemma? Man kan iså fall ge B komplex tabletter. Vilket gör att honan luktar gott :)
Klorin har jag hört kan framkalla löp??! så se till att göra rent badrummet ordentligt med klorin så kanske hon kommer igång😉
Här är en gammal tråd där du kan få lite tips på att få igång löpet sötnosen din: http://ragdoll.ifokus.se/discussions/4d713bb6b9cb462227052990-fa-igang-lop
Ja hon är fantastiskt fin :)
Nej jag har ingen hane hemma utan han kommer när det är dags.
Jag tror att man misstolkade mig lite, jag undrar bara över vilka knep ni har tagit till och hur det har funkat :) Vet om klorin, hankiss osv men jag tänkte bara om någon har något kul att berätta 😃
www.fjarilflickans.se
Jaså, ja…jag själv är så tråkig så jag kör inga knep, jag väntar tills de behagar löpa 🙂
Vissa löper ju nästan konstant, medans andra löper bara några ggr/år. Jag hade en hona som bara löpte 3-4 ggr/år och där väntade o väntade jag, men minsann att löpet hennes sattes igång då en annan av mina honor hade kommit hem efter ett hankatt-besök. Säkert var det lukten som triggade igång henne??!
#5 Ja det har jag också hört kan trigga igång löpet.
Det bästa är ju nästan alltid att INTE vilja få igång dom, men ja… det är ju svårt att försöka inte vilja för att vilja få igång dom. hahahaha ja läs 3 gånger så förstår du vad jag skrev =P
Hon var på utställning i helgen, men det hjälpte inte heller verkar det som.
Förra gången körde jag en oljekur på 5 dagar och det funkar utmärkt, lite lustigt ändå.
www.fjarilflickans.se
Ett par ggr har vi gjort så att hanen kommit till honans hem för att sätta igång löp och bli parad på samma resa.Eller tvärtom.Honan till hanen.
Funkat jättebra!! :) Honan är i löp på 4:e dagen efter att hanen finns i samma hushåll ;) Allt är överstökat på ca 1 vecka😃
Lycka till!
Vad är det för oljekur du ska prova?
Jag har haft båda problemen, en hona som aldrig behagade att löpa och en som löper konstant :-). Få se hur det blir med Isa som jag har behållt och planerar att para om c:a ett år.
Ja det där med att ta hem hanen innan vore ändå kul att testa om det funkar, men denna gång skulle det bli mer omständigt :)
Jag kör med vetegroddsoljan i 5 dagar, det är den kuren som hitills funkat toppen.
Min andra tjej löper nu så kanske hon kan trigga igång 😛
Din Isa är så fin <3 Hoppas allt går som planerat för er!
www.fjarilflickans.se
Jag har kört en kombo av http://www.supercat.se/halsa/masterpet-dunderkur.html Masterpet Dunderkur, torka handfat etc med klorinlösning (så det luktar svagt klorin hemma), samt badat honan…
Dessa tre kickar igång dom. Ett vardagsbad med tillhörande putsning av sin egen päls får igång många.
Men det allra säkraste kortet är att betala in en anmälan till en utställning, då vet du iaf att hon löpt innan det datumet ;) Har du hittat på hane till henne? Spännande!
#10 haha den hade jag missat, vad kul att den hette dunderkur också :D Undrar om den fungerar på samma sätt som oljan gör.
Nu har jag ju nyss badat henne då hon var på utställning så jag kanske bör vänta lite med det, men hade inte hört tidigare om det faktiskt.
Ska nog lägga till lite tvätt med klorin också.
Japp har hittat en superkille till henne som känns bra till 150%! Så glad jag blev för det och kunde då lugna mig lite för hennes skull :)
www.fjarilflickans.se
Solljus gör mycket för löpet. Har du möjlighet att ha din hona ute i kattgård så fort solen tittar fram så vore det bra, eller du kan ta ut henne i sele - fast hon behöver ju vara ute ett tag för att hinna få ordentligt med sol på sig, så sele kanske blir lite omständligt. ;)
#12 Ja jag kanske ska sätta ut henne på balkongen på eftermiddagarna. Måste det vara direkt solljus tro? Jag har ju nämligen det problemet (som i detta fall kanske är en bonus) att jag får FÖR ljust i mitt vardagsrum under hela eftermiddagen. Vi sitter alla och kisar hemskt mellan kl 13-17 för tillfället =/
Men balkongen är på samma sida så jag kanske ska göra ordning den så jag kan sitta där. Måste nämligen vara med henne för annars gapar on bara och vill in till mig. Hihi
Två lyxproblem, jag vet 😛
Knappade hem Dunderkuren!
www.fjarilflickans.se