Hjälp med märkning av bebbarna
Det är ju säkert en ögonbrynshöjare att jag planerar markering av bebbarma när tjejen inte är parad ännu =P Men det är jag i ett nötskal. Är inte van att få kattungar som ser lika ut när de föds så markering kommer ju vara betydligt mycket viktigare för min docka när det är dags. När jag skulle märka nån av mina skogisar sist så fick jag inte färgen att stanna på klorna, och ändå köpte jag en sorts penna som andra uppfödare använt. Jag har sett andra ha ett snöre runt halsen, men det skulle jag helt enkelt inte våga, så vad finns det mer för knep? Pennorna är giftfria så kan man markera någon del av pälsen? Eller på en trampdyna? Behöver lite tips här för jag känner att det är väldigt viktigt att ha koll på :)
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Nagellack på en klo
Ja nagellack kanske är bättre än pennorna :) Får hitta en superduper snabbtorkande
www.fjarilflickans.se
Du kommer att få fylla i regelbundet med nytt nagellack, då funkar det super.
#0 Skaffa Isadora's nagellack. De är snabbtorkande och snygga färger som du själv kan använda. Kollar runt i affärerna då de brukar ha erbjudande på just de lacken🙂
Nackellack i olika färger på svanstippen!! Sitter bra och då har jag bra koll vem som äter mest/minst/svårt att hitta tutte etc eftersom jag alltid ser vem som är vem, svanstippen ser man ju alltid vid diandet till skillnad mot klorna långt inne i mammans lurv…
Ja jag kom på att jag har ett ännu bättre nagellack (ifrån min galna nagellacksperiod) som torkar bokstavligen på sekunder.
#5 Ja det där har jag tänkt på också, att man vill kunna se markeringarna lätt. Förstår att halsbanden många använder är bra för bl a det. Det lutar nog emot att jag testar det! :) Tack!
www.fjarilflickans.se