Banana leaf
Är det någon här inne som äger ett banana leaf (förutom David då som har TVÅ, Fusk
)
Jag skulle vilja ha lite info om dom, hållbarhet, stabilitet, utseendemässigt älskar jag dom, men katterna skall ju gärna använda dem med för de kostar en slant kan man säga.. tur att det finns avbetalning 
Har lite blandade känslor. Som utemöbel på balkong eller liknande, absolut.
Men inne, jag tycker de är lite för klena för våra stora och tunga kissar
. Mina gillar dessutom mer "hängmattestuk" och det saknar ju Banana Leaf.
När det är dags för nästa klösträd för mig (lär väl dröja ett tag, hela lägenheten är belamrad med klösträd av olika slag) ska jag satsa på ett riktigt stort och grovt träd med massa hängmattor av olika slag högt upp. Rent prismässigt tror jag att man kan få tag på ett sådant för någon tusenlapp extra mot vad ett Banana Leaf kostar.
Men, smaken är ju som baken, det här var mina åsikter.
Men absolut, de är kanonfina och en väldigt bra inredningsdetalj rent estetiskt. 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Kan väl tillägga att jag inte haft mina så överdrivet länge heller, så katterna har inte riktigt hunnit "bo in sig" i dem och visat riktigt vad de tycker.
// David

synd som sagt att du bor så långt bort, annars hade ja köpt ett av dina så du fick plats med ett nytt! Hahah
mina är galna i det trädet, från det jag packade upp det tills det stod upp.

#4 vilken modell har du? vart köpte du den`? och är du nöjd med den? dina katter verkar nöjda med den Iaf! gärna en bild!
köpte det hos supercat.se

#7 tack, det är den modellen jag tänkte köpa med, men dom kunde inte svara på vad dom hade för ränta på supercat.se om man tog avbetalning, så det kändes lite läskigt

Och jag har den här modellen med två golvplattor, och den är hur stadig som helst och mina katter bara älskar den.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Det säljs för 179 euro på zooplus nu…

#10, har du någon koll på frakten därifrån?
Jag har båda, både 3:an och 4:an. Men mina tycker inte riktigt att de är någon hitt. De är mer "ligga i hängmatta-typ", och eftersom de här saknar hängmatta så… :S. Den runda "korgen" används dock rätt flitigt.
Tror att Supercat.se använder Klarna som betalningsalternativ vid faktura/avbetalning, då är det "För delbetalning via Klarna gäller årsräntan på 19,5% och aviavgiften om 29 kr/månad." som gäller om man inte betalar hela beloppet på en gång.
// David
Var inne på köpa 4an men jag har flör litet hem, den tar för stor plats. Just nu har jag klösträd överallt men beslutat att en eller två ska ut i garaget, katterna har ju mer grejor än jag har. hmm
#11 inga fraktkostnader

#14, vet du om det gäller till gotland med?

#12 tack för hjälpen, inte ens hon på supercat kunde svara på det. hihi

Vill oxå ha 3:an! Dom är snygga dom där banana leaf…men gillar kissarna dom som sagt? Trots dom som ska ha nöje av dom

precis. de är ju katterna som skall använda dom, men dom passar hemma hos mig rent inredningsmässigt, ja har lite shabby chic stil. ja har nästan bestämt mig till 100 procent att beställa ett från supercat, vi fick ju 10 procent rabatt från dom i senaste våra katter.
Jeg har det banana leaf treet som #6 la ut bilde av 
Kjøpte mitt i september i fjor, og det er meeeeget godt brukt (av 6 katter). Mine elsker det, og jeg er kjempefornøyd. De vises ikke det er brukt. Like fint fortsatt! I tillegg er det lett å støvsuge, kan tørkes av med fuktig klut, og putene kan vaskes! 
Ønsker meg flere slike banana leaf klatretrær!
#13 jag känner igen det där med att katterna har mer saker än vi har.. det är snarare vi som bor hos katterna än tvärt om..=D
S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com
#15 Vet inte, här kan du välja land och slå in postkod så får du reda på det:

oups, nu va de beställt visst..
Mina katter verkligen gillar trädet, Walentino brukar stå längst uppe på korgen som är överst i trädet. Kattungen klättrar upp. Armani gillar hängkorgen.

Vad bra :) hoppas mina kommer gilla det lika mycket
Jag kanske är lite överkritisk också, eftersom jag har sett katträdens katträd!! Mitt riktiga drömträd verkligen! Stort, stadigt, maffigt!
Så ingenting går att jämföra med det… :)
// David

Har du bild på katträdens katträd, David?
Är också inne på nåt nytt, och tror två av mina skulle bli djupt besvikna om det inte fanns en mjuk hängmatta.
#27. Möjligt att Christina (Evenstars) har bild, för det är hos henne jag sett trädet
. Det är helt underbart, skulle bara vilja ha ett par hängmattor till, sedan är det helt perfekt.
// David

Mitt trädets träd är banana leaf, just för att de är såå snyggt! Hoppas som sagt bara att katterna använder det ! Dyr prydnad :)

Åh, det är så fint
Jag tycker det var värt pengarna, har själv tuft ekonomiskt men ser detta som en god investering.

Ok, jo det är som sagt bra att avbetalning finns, jag längtar efter trädet , vill ha det NUUU!
TIPS!!! www.ebay.de !!!!!!!!!!!!!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Åh , jag har inte fått hem det ännu, suck,, snart är tålamodet slut

Va fint!!! Jag vill med ha ett sånt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite nyfiken på hur klätterträdet har hållt för påfrestningarna.
Är på gång att skaffa ett nytt och vill gärna veta om ni är nöjda med banana leaf trädet.
Zabelle
Mina håller absolut bra i kvalitén, ingen "bark" som lossar eller någonting annat som jag har att anmärka på.
Dock ska ett säljas eller skänkas till djurskyddet eftersom jag lyckades köpa ett nytt klösträd på SW som passar mina katter bättre (som älskar "hängmattor", för det saknar jag på Banana Leaf-träden)
// David
Köpte mitt träd på Zooplus.com, det kostade 1595:- och fraktades ända till dörren. Katterna älskar det och tycker det är så kul att vara uppe på taket till översta kojan, det gillar inte matte, är så rädd att store Nico skall ramla ner.
149 euro på zooplus - kanske dags att slå till 
Nu har jag beställt, ska slänga ut mitt jättestora gamla klösträd som går över en hel vägg och börjar se "bättre begagnat" ut. 
Jag har suktat efter ett banana leaf ganska länge men har hela tiden köpt något annat, men nu j*vlar slog jag till. Det jag vill åt mest är det övre "boet" för det är sjukt snyggt att fota kattungar i 😃
Det finns ju såna med bara den delen, men jag passade på att köpa 3:an så att kissarna har lite mer nytta av den än att bara jag ska ta bra bilder. haha
Köpte på zooplus för 189 EUR och la till 1 EUR för DHL frakt så det blev ju halva priset emot att köpa det i Sverige i stort sett.
Så nu går jag och väntar på det, kommer väl lagom tills det är dags att börja fixa på balkongen så kan man ha det där ute :)
Några nya som har dessa som vill visa bilder?
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Oj vet ej varför den blev på fel håll :-)
Ååå. Jag önskar mig också ett sånt.
Är jag knäpp eller är det svårt för katterna att komma till den övre korgen i 3:an? Eftersom mittenplattan är sne bakåt så måste ju övre korgen egentligen vridan suuupermycket bakåt för att de ska kunna hoppa in i den därifrån. Jag vill ha den övre korgens hål frammåt såklart =/ Just nu får jag bära upp mina katter till den…
www.fjarilflickans.se
Mina hoppar upp till översta utan problem:) Men ja det är lite avigt, man får ha den rätt snevriden.
Mina hoppar upp till översta utan problem:) Men ja det är lite avigt, man får ha den rätt snevriden.
Vet någon av er ifall de använder boet längst ner någonting?
Haha jag lyfter upp dom nu men de kommer ner iallafall :) Min docka använder mest boet längst ner och skålen bredvid.
www.fjarilflickans.se