Blå blev Choklad!
Jag har varit med om något otroligt. Min S*Raggedy Doll Celine har varit på utställning 4ggr innan igår, men när hon gick upp för bedömningen kollade domaren på bedömningssedeln och på katten igen. Jag trodde det handlade om hennes sköldpaddsteckning, men då brister domaren ut; "Är detta blått för dig?!" Efter lite diskussion inser jag att hon är fel färg! Har inte tänkt på det så noga, jag skämdes ganska mycket då. Domaren far iväg med min katt, när hon kommer tillbaka får vi gå iväg till sekretariatet och förklara vad som hänt. De är så otroligt snälla och låter mig ändra färg på henne direkt. Jag äger nu en RAG h 0421!!! Damen går upp för bedömning och det går kanon, hon kommer upp för nom men blir slagen av en Sibirisk Katt. Jag är dock överlycklig! Så imorgon blir det att beställa DNA för bekräftelse av Chokladfärgen. MEN kikade på stamtavlan igår och långt bak ligger Choklad och lila så har isf haft en jäkla tur!
Oj vad skumt, detta är ju en gammal tråd 😛
http://ragdoll.ifokus.se/discussions/4ff01497d3b4fd4eb10029e8-bla-blev-choklad
- Mvh Emma
Blev en brun enligt Sverak 🙂
Varma Hälsningar Helene Andreasson
SE*Beautiful Stars
Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll
Kan finnas chokladbärare i släkten:)
Inte alls så konstigt! Går du in o kollar på stamtavlan finns det flera chokladbärare i stamtavlan ;))
Blev ju trots allt en brun och inte choklad #4 + #5
http://stambok.sverak.se/Stambok/Visa/293282
men kan ju självklart finnas choklad i släkten som gör att hennes katt kanske är bärare av choklad…
SE*Beautiful Stars
#6 om du läser så skriver hon att katten är choklad. Och Rag h 04 21- chokladsköldspadd mitted tabby!!
#7 Jo fast den var blå innan och är nu reggad som brun, så tror allt hennes katt är brun.
SE*Beautiful Stars
- Mvh Emma
Hey och hå!
Ni hittade mitt inlägg ;) Har glömt att uppdatera hur det har gått. Efter DNA test och även 2 till färgbedömningar blev fröken BRUNpadda. MEN väldigt dålig sådan, fast med tiden har hon börjat mörknat på sig med. Så vid 3 år är hon nog ganska bra :)
DNA sade att hon var brunpadda och tabby =D Ganska glad ändå att hon inte blev choklad, hade varit lite mer att utreda då, nu är det vara att konstatera att damen är sen med färgerna :)