Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 694 ggr
[[pimey]]
0

Prep inför utställning

Ska ställa ut min grabb den 18 maj och behöver nu lite hjälp i denna djungel av schampon och balsam! Vet att det finns fler trådar men hoppas ni gärna vill hjälpa mig :) kan berätta att han är en brun colorpoint, kastrerad, rätt "tung" i pälsen och "livlös" men har väldigt liiite fettsvans. Tänkte beställa hem från nätet så snälla ni har ni några bra tips så berätta gärna :) tack!

[[pimey]]
0

Tänker beställa hem summerwind då den verka bra samt biogroom men den var svår att hitta :S samt en mirakelkam, drygt när allt inte finns på en och samma sida!

HeleneAndreasson1988
0

Jag har själv ingen erfarenhet, men utav vad jag hittat för information om olika schampon och prep så ska Summerwind vara överlägset bäst enligt många och även den välkända Eva Porat som utvecklat den "äkta" Mirakelkammen. Så jag tror det kommer att gå kanon för dig 🙂 du får testa dig fram om du hinner hur många dagar innan du ska bada så pälsen blir så bra som möjligt. 

Har läst om du inte hittar den där BioGroom att galltvål ska vara bra mot fet svans. Har som sagt ingen erfarenhet men ett tips som många gett 🙂 finns att köpa på vissa zooaffärer och även Clasohlsson om du har en sådan butik i din närhet.

Lycka till på utställningen!

Varma Hälsningar Helene Andreasson Glad SE*Beautiful Stars

Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll

HeleneAndreasson1988
0

Måste rätta mitt inlägg #2 Kom på att BioGroom är en inpackning ju 😉 tänkte på något annat som folk brukar använda till avfettning som heter något liknade… Ja ja hoppas det går bra för dig i vilket fall!

Varma Hälsningar Helene Andreasson Glad SE*Beautiful Stars

Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll