Vägghängda "sovplatser"
Ska förmodligen få hem min första ragdoll till sommaren och har lite funderingar kring det här med vägghängda hyllor och sovplatser/hängmattor m.m.
Tycker era katter om att sova i dem eller vara på dem? Ragdollen kan ju vara lite "markbunden".
Tack för svar 🙂
Exempel på vägghängda hyllor/sovplatser:
http://www.supercat.se/baddar/sovhylla-svart.html
Varma Hälsningar Helene Andreasson
SE*Beautiful Stars
Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll
Samma här som när det gäller blommorna, det skiljer sig från katt till katt.
Jag håller på att bygga ett kontor här hemma och då skall ena väggen var fyld av hyllo eftersom min ena kisse älska att ta sig så högt som möjligt medan den andra inte alls vill upp.
Izzie, min hona ligger uppe på min garderob precis under taket och sover medan Beetle aldrig skulle få för sig att sova någon annan stans än sängen på natten.
Man får nog pröva. Katter kan ha lite olika smak! Vår kisses uppfödare hade flera radiatorhängda hängbäddar som hennes katter verkligen älskade. Vi köpte en likadan till vår kisse, men den har hon aldrig använt, och så fort man lägger henne i den så hoppar hon därifrån! Hon kan ligga både högt upp, mittemellan och nere på golvet på vovvens bädd, och på nätterna ofta i min säng uppe vid kudden. Pröva!
Har en klösbräda från golv till tak med hängmatta högst upp. Där är det slagsmål om vem som skall ligga där. Så mina gillar att ligga högt:))
Har tänkt köpa ett klösträd på ebay.de och det finns få modeller med hängmatta högt uppe tyvärr, men får se om det är uppskattat att vara högt upp och köpa några vägghängda modeller i efterhand 🙂
Vad har du för klösträd #3?
SE*Beautiful Stars
Jag har no.1 som är från golv till tak, och även banana leaf.
Okej 🙂 har funderat på denna modell av klösträd. Finns att köpa på ebay.de för ca 725kr inkl. frakt hem till dörren.
Har tänkt mig den vita/beigea varianten 🙂
Lite synd dock att hängmattan är så långt ner…
SE*Beautiful Stars
Ser underbart ut #8 🙂 tyvärr finns det bara s.k. "brödrost element" i min lägenhet så kan inte hänga något på dem 😕
SE*Beautiful Stars