Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett01-medlemspresentationer
Läst 2834 ggr
Pixiepussel
9

Snart ragdollägare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! Jag är ny på sajten och tänkte bara säga hej! Jag och min sambo får hem denna sötnos i maj. Han är min absoluta drömkatt till utseendet (bruntabby mitted) och verkar vara en busig och framåt kille (i ragdollmått mätt.. :-)) På bilden är han 2, 5 och till sist 9 veckor.

Denna kommentar har tagits bort.
Myrrami
0

Sötis.

Jag har också en tabbypojke

[Isadolls]
1

Älskar tabby katter. Sååå fina:))

LD
0

Lycka till med den nye familjemedlem. Jättesöt kille!!😍

// LD

Ann-Chaj
0

Men sötnosen då 😊

ellenw
0

Grattis!

Vilka snälla ögon han har. Fin liten pojke.

Asj
0

Jättesöt kille!

Visst är det väl tur att smaken är delad! Blå tabby i alla varianter eller bicolor i största allmänhet är mina favoriter.

[Djupdal]
0

Grattis och Lycka till! :)

Hildepilten
0

Nydelig pus, grattis 🙂

Pixiepussel
0

Tack alla! Ska bli så roligt! Ni som fått hem kattungar själva, hur många sömnlösa nätter bör man räkna med i början? Är det mycket pip och nattlek?

Myrrami
0

Här hemma har det inte varit några problem. Men vi har alltid en lekstund innan sängdags. Sen får de lite koktkyckling som kvällsgodis sen sover de i min säng.

LD
0

Mina killar har alltid varit väldigt lugna så nej, jag har aldrig haft problem med pip eller nattlek. De sover med mig på natten, den äldste vid mitt huvud och den yngste vid mina fötter.

// LD

KvirrZ
0

#12 Jag har en liten kille på 15 veckor här hemma och det har inte varit några större problem. Han pep ingenting och vaknade 1 gång mitt i natten för lite lek/gos och tidigt på morgonen. Det skedde kanske 3 nätter sen började han sova hela natten. Men självklart är det olika med olika katter 🙂

- Mvh Emma

Asj
1

Det bästa du kan göra om han vill börja leka mitt i natten är att försöka ignorera honom. Då tröttnar han snabbt och lär sig att husse/matte inte är så roliga på natten. 

Små kattungar behöver sova extra mycket också. Min senaste katt sov därför bra på natten redan från början, trots att hon kunde sova timmar i sträck under dagen också.

Lotta Sjöö
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Så söt han är! Vi väntar också på en Ragdoll, en flicka som ska heta Lykke. Hon är brun tabby mitted, jag tycker de är jättefina.

Den 18 maj får vi hem vår lilla sötnos. Lycka till med din🐱

[[pimey]]
0

En OT fråga vad är det med tabby som får er helt sålda?

KvirrZ
9

#18 Det är en ganska konstig fråga tycker jag. Alla har olika smak. Vissa älskar colorpoint, andra föredrar bicolor. Vissa föredrar hundar, andra katter. Det är väl inte så konstigt att många älskar en teckning som inte du gillar.

- Mvh Emma

Pixiepussel
0

Vad härligt att höra att era kissar snabbt verkar ha vant sig vid nya hemmet och hela nätters sömn! :-) Får hoppas att det blir detsamma med vår. #17 Hon var ju jättesöt! Lycka till! :-)

HeleneAndreasson1988
0

Jag tycker alla färger har sin charm, är förtjust i både colorpoint, mitted och bicolor med alla dess färgkombinationer 🙂

En dröm hade väl varit en lila colorpoint, denna bilden får en verkligen att vilja ha 😍

http://www.ragdollklubben.com/images/stories/fargvarianter/lila_cp.jpg

Varma Hälsningar Helene Andreasson Glad SE*Beautiful Stars

Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll

[[pimey]]
1

19# konstigt på vilket sätt? Det var en spontan fråga och jag var mest nyfiken vad det var med tabby som föll dom i smaken som tex jag älskar mitted pga de vita sockarna samt att det bruna framhäver deras blåa ögon!

HagensYeats
1

Supersöta små tabbytroll! :D Tabbymönstrade kissekatter e dem finaste oavsett ras tycker jag! ;)

Änglakatten
1

Det finns mycket fint med tabby, men jag gillar looken helt klart. Har en tabbyragdoll, nu en tabbyskogis och tigréskogis (som då inte skiljer så mycket ifrån ragdollens tabby eftersom man inte ser så mycket av den, mest ansiktet) :)
Detta är för mig omedvetet att det blivit så, bara en dragning för mig. Älskar tabby

#23 mitted kan ju en tabby vara, min tjej har vita sockor och är tabby 😉

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Pixiepussel
2

#18 Jag har alltid tyckt om lite "busigare" teckningar på djur (Tycker om skäckar bland hästar och älskar bläs i olika former). Mer solida teckningar är mer elegant enligt mig. Jag är själv inte särskilt elegant och prydlig som person och man brukar ju säga "sådan hund sådan husse". :-) Stämmer på mig oavsett djurras. Sen är jag allmänt svag för strumpor på såväl hästar som katter så tabby mitted kändes väldigt naturligt som första val för mig.