hårbollar
Jag har skrivit om hårbollar tidigare, men gör det igen.
Den snart ettåriga katten väshostar ibland (inte så ofta) och hon ser lite obekväm ut. Men det kommer aldrig nåt.
Kan man ge nåt i förebyggande syfte. Läste nånstans om någon "pasta" man kunde köpa eller att blanda lite olja i mjukmaten.
Vad säger Ni?
Hon får inte bara i sig sin päls, den lilla vi har vill gärna bli tvättad av sin "mamma!;)
Tack för svar!

Kammas katterna ofta? Det är ju också ett sätt att få bort så mycket löst hår som möjligt. Annars tycker jag att bra mat gör mycket för att kattmagarna ska orka med pälsen dom slickar i sig.
Här hemma är det bara en av fyra katter som spyr hårbollar och det är inte så konstigt med tanke på att han alltid ska tvätta alla. Och det blir rätt mycket päls med fyra katter och en hund. :)
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Kattmalt heter pastan :) Den smakar gott och katten brukar självmant slicka i sig den:)
Gräs ska ju stimulera att katterna spyr upp hårbollar. Något du testat TS? 🙂
Varma Hälsningar Helene Andreasson
SE*Beautiful Stars
Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll
#4 Är det inte meningen att kattgräset ska hjälpa kattens tarmar att processa håret så att de slipper spy upp hårbollar?
Nej det har jag aldrig hört #5 🤔
SE*Beautiful Stars
Blev lite fundersam och googlade kattgräs och hittade denna länk.
Länk: http://www.kattstatus.se/sida22.html
Där det står att det hjälper katten att antingen spy upp håren eller bajsa ut dem så då har vi båda rätt 🙂
SE*Beautiful Stars