Husse´s blötmat?
Vad tror ni om dessa förutom dem med fisk såklart….. eller ska man köra med feringa och granatapet, grau och bozita? El kan detta vara ett bra alternativ?
http://www.husse.se/kattfoder-och-produkter/vtfoder-fr-katter/
Jag skulle inte fodra med det. Innehåller endast 45% kött som dessutom också är biprodukter. Sedan att 55% ska bestå utav mineraler och kerragenan (som är ett förtjockningsmedel) känns inget vidare. Men det är säkert ett mycket bättre foder än dessa Pussi, Friskies m.m. som dessutom innehåller socker eller spannmål. Men det finns bättre foder att ge tycker jag 🙂
Varma Hälsningar Helene Andreasson
SE*Beautiful Stars
Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll
tack…..lönar sig nog i längden att satsa på dyrare foder för att få finare hälsa och förhoppningsvis längre liv. Funderar på att köra blötmat feringa,grau,mjau,bozita,granatapet och applaws torrfoder 1/4 del och 3/4 dels royal kitten till och börja med men sedan öka på andelen applaws med tiden eller sedan granatapet…är så svårt tycker jag att välja. nackdelen med hög köttandel är väl att andelen magnesium då blir högre? det är konstigt det där med magnesium för hos människa hjälpr magnesium till att minska förekomsten av njursten och är kramplösande och kalcium är orsak mycket till stenbildning då för lite magnesium finns i balans till kalcium…….svårt detta, en balansgång…..synd att oijen har fisk i båda sina foder och även taste of the wild…….royal borde verkligen ändra på sin formula men så länge vi köper det så behövs ju det inte…..snurrigt värre jag vill ju ge det bästa!
Låter som jättebra foder 🙂 bara BARF som fattas 😛
Du kan ju ge lite BARF om du inte vill ge det endast, vilket är max 15-20% av totala intaget under en 10 dagars period.
Lycka till med din kommande katt, har verkligen beundrat dina bilder och sätt att förbereda hemkomsten på 🙂
SE*Beautiful Stars
Tack! Vad du är snäll…….har varit tvungen att sysselsätta mig och eftersom jag är arbetslös så har min kreativitet visat sig och det har varit så kul att förbereda men nu på fredag kommer prinsen hem :-)
Härligt 🙂 Då är väntan snart över!
Har börjat förbereda mig lite smått, beställt klösträd på ebay.de och lite sånt. Ska förhoppningsvis få hem en kommande avelshona i början på juli 🙂 men har även funderat på att skaffa mig en "hittekatt" som sällskap tills jag skaffar min andra avelshona. Som förmodligen flyttar in ganska snart i så fall 🙂
SE*Beautiful Stars