Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1010 ggr
Myrrami
0

Får en veterinärtur

Min lilla Izzie är en riktig liten speta. Jag får henne inte att gå upp i vikt. För ca en månad sen var jag och tog lite blodprover och förutom en liten infektion som var på väg att läka ut var allt bra.

Hon är dock fortfarande väldigt smal så det får nog bli en tur till till veterinären och se om de kan hitta något.

Änglakatten
1

Men fy vad jobbigt :/ Hoppas det går bra! Kram på er båda :)

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Junkan
0

Hur gammal är hon och vad väger hon då?

SE*BeautifulStars
1

Hoppas allt blir bra ❤️

Varma Hälsningar Helene Andreasson Glad

http://beautifulstars.weebly.com/index.html

Myrrami
0

#2 hon är ett år och väger 3200g. Men det är inte så mycket vikten som att hon ser smal ut.

Veterinären ville att vi skulle börja med en dos avmaskning eftersom hon är så ung och att de redan har tagit blodprover på henne.

Fabolousdolls
1

Ta ett avföringsprov och kolla henne för parasiter! Man vet ju aldrig?! Äter hon fortfarande kitten? Med vänlig hälsning, S*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Fabolousdolls
2

En annan sak varför är veterinärer så dumma i bland nästa gång köp kolla masken till att börja med finns på ditt apotek, så slipper du avmaska en potentiellt frisk katt, tycker man avmaskar om man vet att de har mask! annars är det onödigt att utsätta en frisk katt för onödiga gifter! Skärpning vissa veterinärer😡 Med vänlig hälsning, S*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

persikorochparis
2

Hade en nära vän med en huskatt som var så smal så smal och spinkig när han var liten. Han var så smal att hon tog honom till veternären flera gånger men de hittade aldrig något fel. Han fick lite specialmat och så men det verkade aldrig riktigt bli bättre. Dock blev det ju inte sämre heller, så hon fortsatte som vanligt och var väl i stort sett redo att hon skulle behöva åka in så fort han blev dålig. 

Och sen plötsligt, när han hade blivit över ett år, så lade han plötsligt på sig ordentligt. Utan någon direkt förklaring. Nu är han en hälsosam och snygg liten katt! 

Jag hoppas att din katt inte är sjuk och att om den är det så ska det inte vara lättfixat! Det är så himla jobbigt när man bara inte vet.

HagensYeats
1

Min Eivor var också väldigt tunn förut, hon hade en mkt dålig aptit i några månader. Men ungefär för en månad sen fick hon aptit och ligger nu i normalhull. Eivor har precis blivit ett år.

Förhoppningsvis lägger Izzie på sig av sig själv snart. Hennes smalhet kanske har med åldern och/eller hormoner att göra. Bara en gissning.

Hoppas att hon blir bättre snart!

Junkan
1

Min ragdollhona är 13 månader och väger 3,4kg så det är nog inte alla som blir så stora. Min Birma vägde ca 2,8kg hela sitt liv.

Myrrami
0

Ja veterinären verkade inte orolig och blodproven som togs för ett tag sen såg som sagt bra ut.

Hon ser kanske mindre ut än hon egentligen är eftersom Beetle är en så maffig kille som växer så det knakar hela tiden.

SE*BeautifulStars
1

Det kan inte vara så att Izzie är i en växtfas som gör att hon ser smal ut då?? Vänta och se, så länge hon inte går ner i vikt och är pigg och glad så ska du inte behöva oroa dig tycker jag allt 🙂

Varma Hälsningar Helene Andreasson Glad

http://beautifulstars.weebly.com/index.html

Änglakatten
0

Ja jag tänkte som föregående talare. När jag bokar in fotograferingar i studion där det kommer uppfödare med sina katter så har alla alltid någon som de lämnar kvar där hemma för att denne är, jag citerar "ful" just nu. Nästan alla säger så. "H*n är så ful just nu" och då kan de vara smala, långa, öronen har växt men inte resten osv. De är ju tonåringar ett tag och kan växa lite konstigt :)

Vad skönt att höra att provsvaren var bra!

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

[Isadolls]
0

Ja, Ragdollen växer så att säga i omgångar:) Är ju inte färdig förrän ca.3 års ålder .

Junkan
0

Stämmer nog bra det, min växte snabbt i början och vägde 2,8 kg vid 7 månader, sedan var det still i 2-3 månader sedan gick hon snabbt upp till 3,3kg, nu har hon vägt det ett par månader men ser ut att vara på väg att ta ett kliv upp igen (3,4 kg nu). Ser lite större men smalare ut innan vikten kommer.