Biter kattungen
Hej Vi har en 1 årig hona som heter Zelda hemma och för 1,5 vecka sedan hämtade vi hem 13 veckor gamla Zoe. Zelda har varit sur och tvär över det här i flera dagar men nu tyckte vi ändå att det började släppa. Idag hittar jag dem gosandes i en hög så jag tänkte att yes det här blev bra tillslut, men några minuter senare börjar Zelda göra rent den lilla för att några sekunder senare hålla fast henne och bita henne i nacken. Det har nu hänt ytterligare 3 gånger, är det normalt? Den lilla säger inte ifrån men det ser ut som Zelda (om hon nu vill) kan bryta nacken av henne när som helst?! Jättetacksam för all hjälp jag kan få!
Det är ett dominansbeteende. Låt dem vara så länge den lilla inte skriker eller verkar fara illa.

Helt normalt. :) Precis som #1 säger så hade jag inte gjort något om jag inte trodde att lillkissen kom till skada.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
Tack för svaren! :)