Skvättande hankatt....
Hej!
undrar om någon vet något bra sätt att få en hane sluta att skvätta inne?
Jag har även två könsmogna honkatter hemma,men alla går på p-piller även hanen. Detta var ett råd ifrån min veterinär att prova.
skall man ha hanen separerad ifrån honorna, tills man ska para dem?
Eller något annat bra råd…har tänkt att ha honom som avelshane…
Hur hade ni gjort?
Isadolls
Om han har börjat strila är det svårt att få bort. Suprelorin kan hjälpa, men då parar han inte på ett bra tag.
Separera till viss del och så har jag och många andra använt tikbyxor på hanar.Dom kan man ha på när man själv är hemma och har koll på att han inte kliver ur dom.Nr 2 kan dom göra med byxorna men inte kissa.Tänk på det.Dom kan inte gå dygnet runt med byxorna.När du inte är hemma kan ha hållas i ett separat rum istället. Det är inte lätt att ha fertila hanar och många har dom bara under kort period.
Jag har gett Homoexil med positivt resultat.
# 3 vad är Homoexil ?
#4 ett homeopatiskt medel
Nu provar jag med Feliway, som man sätter i uttag,
hoppas att det hjälper? 
Hoppas Feliway hjälper : / Vet hur jobbigt det kan vara….
SE*Hemlängtans
http://hemlangtans.se/
Ja än så länge har det funkat, hoppas att det håller i sig!
#8 Hur gick det med Feliway? 🙂
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Inte så bra :( Hittills är det p-pillet som hjälpt mest men inte helt o hållet. Blir kastrera katten :(
Byxor och separat rum kan hjälpa men inte i längden. P-spruta är nog bättre än p-piller, tycker jag. Katterna reagerar så olika.
Feliway hjälper inte ett dugg.
Är detta lika vanligt om hanen inte bor med honorna?
Vi har ragdoll kattungar!
www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se
Beetles pappa började strila när han var 1,5år så jag räknar med att Beetle också kommer att göra det. Jag har börjat planera för hur jag skall börja bygga i ordning hans hanrum redan nu.