Mitted felteckning
Hej alla!
Nu är vi där igen angående felteckningar 😉
Jag har läst på så mycket jag kan om ragdoll och speciellt mitted då det är mitted-ungar jag har hemma, och vad jag förstår så är det minsta acceptabla vita på bakbenen upp till hasen? Jag vet inte hur bra det syns på bilden, men det vita slutar lite innan det. Är detta allvarliga fel?
Någon som har en åsikt? 🙂
Det är nog för lite vitt på bak för show.
Hon är ganska rejält feltecknad, så nån utställning kanske hon inte ska på 🙂
Vet inte vad de säger om färgen på trampdynorna på framtassarna heller, fast jag tycker det är charmigt ❤️
Ganska svårt att få fram en perfekt tecknad mitted….ofta dras de med en retlig fläck på bakbenen som dessutom blir mer och mer tydlig.
Som det här exemplet;
Det var nästan som jag trodde då :) Men hon är ju min lilla favorit ändå 😊 Fläckarna på trampdynor fram till läste jag lite om att det kan bero på att hon är chokladbärare? Finns ju såklart massvis med exempel på katter som inte är chokladbärare och ändå har fläckar, men att det är ganska vanligt på chokladbärare?
Min mitted hane har fläckiga trampdynor och det brydde sig inte domaren om det minsta. Han fick EX1 och gick dessutom vidare till nominering men där tog det stopp (så mycket fin konkurrens).