Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 3718 ggr
Änglakatten
2

Tips för att fota din kisse :)

Eftersom jag jobbar som kattfotograf så tänkte jag att jag mer än gärna delar med mig av mina knep för bättre hemmafotografering. Jag vill ju också att andras bilder ska bli fina så att man får se mer av era katter :)

Det är lättast att svara på direkta frågor, så skicka gärna in en fråga eller två om du har så ska jag försöka svara så gott jag kan!
Undrar du något tekniskt så skriv gärna vad du har för kamera (kompakt eller system)

De som varit hos mig och fotat sina katter har tagit till sig av mina tips och knep och jag har själv fått sett vilken skillnad det blir. Det behöver inte vara svårt alls :)

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

HeleneAndreasson1988
0

Vilken bakgrundsfärg gör sig Ragdollens färger bäst i? 

Ska man ha olika bakgrundsfärg för de olika teckningarna? 

Hur framhäver man den blåa ögonfärgen bra?

Vilken sorts ljus är bäst? Solljus, dagsljus, fullspektrumlampa (dagsljuslampa) m.m.?

Tack för svar! 🙂

Varma Hälsningar Helene Andreasson Glad SE*Beautiful Stars

Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll

Änglakatten
3

Vilken färg som passar bäst som bakgrund till ragdollen är omöjlig att svara på då vi alla tycker olika, men i mina ögon så är en grå variant (både kall och varm) snygg till pälsens ljusa färg. Så kan man ju kanske matcha en brun ragdoll till en varm ton i bakgrunden och en kall ton till en blå ragdoll.
Teckningarna tycker inte jag har någon betydelse alls, men försök att alltid ha en neutral färg och ta bort saker som stör i bakgrunden, eller rör dig lite åt sidorna och samtidigt titta i kameran hur det ser ut så får du bort oönskade föremål och färger i bakgrunden.