Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 14-ot-off-topic
Läst 758 ggr
Yataz
0

OT God morgon Lördag 11/7

Jag tyckte det var en sådan bra idé med en sådan här tråd så jag fortsätter med en även denna dag Glad

Vad blir det idag då?

För mig blir det nog en lugn dag med familjen. Kanske åker en sväng till IKANO-huset och ska kolla lite grejer till sonens rum som vi ska göra i ordning.
Ska också försöka ta några bilder på Ecco som jag badade med inpackning och hela köret igår. Tänkte lägga ut bilderna här och höra er åsikt om ni tycker jag kan ställa honom eller ej. Han är inte i bästa pälskondition nu Rynkar på näsan

Enligt väderprognosen ska det bli regn hela dagen med uppehåll på kvällen *suck* Obestämd
Men på söndag ska visst solen titta fram lite…hoppas på det!

Ha en trevlig dag allihopa!

Martina

Yataz

Svidjas
0

Idag blir det tvätt av katt (typ nu då denne är välfigt långhårig och nyss åt något som gav han diaree… (mattes rostbiff..)) sen ska jag väl dra isäng nångång för att sen scouta loppisar efter medeltidgrejjor då jag håller på med något som heter lajv (bäst förklarat via google ;) )

http://www.svidjas.se

Evenstars
0

I dag (eller efter att jag sovit några timmar nu) kommer min kusin och min moster från USA, ser otroligt mycket fram emot det. :o))) Vi har inte setts sen…ja när var det?…två år sen. De är nyfikna på vårt "nya" hus och alla raggisar!

Sen var det visst en klänning vi skulle sy :).

Kul intiativ detta!!

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

huldabella
0

Gomorron!! Skrattande Idag ska jag sova bort större delen av dagen, och sedan får jag hem lite folk som vill gosa med kissarna, bl a en ryska som nyligen har börjat på mitt jobb, som hade en raggis i Ryssland och som saknar henne så. Det ska bli jättekul!

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

OldTown
0

God Morgon, vänner. Gläntar lite på persiennen och ser att det faktiskt kanske blir lite sol idag. Eller egentligen väldigt mycket. Skrattande Vår kära ragdoll Scilla väckte mig genom att slicka mig på näsan!!! Synnerligen behaglig väckarklocka. Resten av dagen ska spenderas på att ta några bilder på just Scilla då hon snart ska flytta till sina nya ägare. Jag kommer att sakna min fyrbenta väckarklocka.

Rosino
0

Mårån!

Jag har haft sovmorgon, steg upp först vid halv 10-tiden. Katterna var inte piggare de heller, jag fick väcka dem Glad

Här i Jakobstad i finska Österbotten skiner solen och det är ca 20 grader varmt, perfekt väder.

Dammsugning och lite diverse städning står på programmet och antagligen en cykeltur till hästhagen.

Marrics
0

Morgon. Jag vaknade som en ostbåge! Trängdes med tre katter som hade brett ut sig i sängen. Vad gör man inte för dom små Glad Nu väntar fönstermålning och allmän städning. Har så smått börjat leta efter rosa tuttar…

Ha en trevlig dag alla!

Simbatau
0

God Morgon…

I dag bär det iväg till landet ,en liten vacker ö i Göteborgs skärgård.

Där maken och mina fem raggissar väntar. Har varit i stan själv sen i tisdags och det känns så tomt ,när man är van att ha dom fyrbenta och även den tvåbenta runt sig…

Så det ska bli med glädje jag åker ut idag ,för det är även tre veckor sen min import Safire var på parning,så här ska ut och kollas hallontuttar..Håll tummarna…..

Ha en go helg alla kattvänner….

Addiction
0

Morrn! Vaknade väl 7:30 av att sambon gick upp men tupplurade fram till 9:20 själv. Idag tänkte jag klappa mig på axeln och *inte* dammsuga ;) Idag får hårtussarna leva glatta livet. Tumbai och Thyra har lekt hela natten och båda är såå trötta nu.

Ska senare arbeta med Vektorgrafik och göra om ett kattfoto till vektor, en uppgift i en kurs jag går under sommaren, svårt! >_<

Imorgon kommer svärföräldrar och föräldrar på besök, ska bli jätteroligt!!

#1 Lajv är roligt tycker jag :) Har inte varit på så många men älskar rollspel ^ ^

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Lottis-Gottis
0

God Förmiddag!

Vaknade runt 8 av att maken stökade runt i vårt kök som är helt uppochnedvänt, vi håller på att byta ut det gamla 20-åriga IKEAköket mot ett nytt Ikeakök. Nu tog vi Tidaholms Ekluckor med svart bänkskiva. Jag tror vi aldrig blir klara, lägger ju ner vattenburen golvvärme oxå när vi ändå håller på.

Idag blir en ganska lugn eftermiddag eftersom maken började arbeta på kärnkraftverket igen efter 4 veckors ledighet.

Min syster och svåger och dottern kommer förbi en sväng när de kommer från stugan i Schweitz (stavas det så??) innan hemfärd till Lidingö.

Vädret är inte det bästa det regnar om vart annat, så solen ueblir nog idag.

Ha en bra dag alla vänner här på sajten!

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

dara
0

god eftermidag, nu skall jag ut med hushatten en sväng och solen skiner härigt, ikväll skall vi förmodligen grilla och så skall jag bort till en bekant på kvällskvisten.

GunBertus
0

gokväll alla..ja ni ser att jag skriver min dag på kvällen när det är lugnt:)

tack alla som grattade mig förresten:)

idag åt vi frukostbuffeé på hotellet, det är alltid lika härligt…sen gick vi ut i byn, de hade någon festival här i StWolfgang som kallades för Air Challenge. Det var flygplan som hade uppvisning.

Tjejen som vann TopModell var s.k "gästartist" här idag också , och jisses vad alla tonårstjejer skrek och gud vad många livvakter och fotografer den stackars tjejen hade, hon såg helt vettskrämd ut…

Vi fortsatte att vandra och har gått i bergen mestadels hela dagen , det känns i benen men det är så underbart vackert här..hoppas jag har fått några bra bilder jag kan visa er sen…

imorgon bitti åker vi till Kroatien, inte säkert jag blir lika flitig vid datorn då:)

Kattungar väntas hos GunBertus

Inlägget är låst för nya kommentarer