Puuh, vilken pärs
Fast kanske inte för mig egentligen, utan mer för
Kali som fick sina kattungar ikväll.
7 stycken på 2.5 timme !!
Hon är visst lite äckelmagad, några moderkakor käkade hon inte upp alls, så jag fick navla av och spola ut dom i stället. Så nu är det bara att hoppas att alla hittar varsin tutte utan problem. Hon har ju bara 8 så det lär ju bli mer slagsmål om matplatserna nu 
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt
Grattis till 7 stycken bebisar!!

Vad många. Grattis! Skönt när allt går bra.
GRATTIS! Det ska bli roligt att träffa alla småttingarna så småningom! Kramar till Kali och dig från oss allihop! 

Margareta
GIC NL*SiempreAmar All For Love söker nytt hem
Grattis!

Stort GRATTIS Pia,,,
,,,,skönt att allt gick så bra ,,duktiga Kali,,
,
//Elsa
Oj, vilken pärs för mammakatt…tänk bara att föda så många på bara 2,5 timmar. Superduktigt gjort 
Grattis till alla små dunbollar 

Supergrattis!! 7 st wow!

Grattis, trevlig med en fin stor kull!
Grattis till bebisarna, vad häftigt det måste kännas att se en efter en födas i sådan snabb takt!
Hoppas alla mår bra!
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

Grattis :D! Ska bli spännande med bilder framöver :)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Grattis Pia! Hoppas alla hittar en tutte nu!
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Grattis Pia, det var Kali´s första kull eller,,,,,,,,,,,,
Tack, alla, det var tom på 2 timmar dom kom, Inte 2.5 som jag skrev.
#11 Ja jag hoppas också det, det har varit oroligt i lådan i natt, jag har sovit i soffan i v-rummet och jag vet inte hur många ggr jag blivit väkt av pipande ungar. Jag föredrar helt klart en mindre kull.
Kali är väldigt beskyddande också och när ungarna piper så rullar hon ihop sig och det gör ju inte saken lättare för dom att komma åt
Dom var inte särskilt stora heller eftersom hon fick redan på 63e dagen.
#12 Ja det är hennes 1a kull.
Så idag får jag väl hålla koll på ungarna så att allt går bra.
Hur har övriga upplevt detta med stora kullar, låter ni ungarna sköta det själva att hitta tutte och brukar det gå bra. Brukar era ungar ta lång tid på sig innan det blir lugnt i mjölkbaren.
Jag har bara haft en så här stor kull 1 gång tidigare och då hittade dom varsin tutte jättefort och allt var frid och fröjd.
Hej!
Vi har ju bara haft en så'n stor kull. För "hundra år sedan" (maj 1999) dessutom
Det var Jasmines första kull. Har för mig att det var lite oro i bolådan första dagen, men sedan lugnade det ner sig. Jasmine och ungarna klarade upp allt själva och vi behövde inte oroa oss. Idag hade jag säkert oroat mig mer än jag gjorde då förstås, eftersom ungarna inte ökade i vikt lika snabbt som de brukar göra när de inte är så många. Men eftersom det var vår första kull så hade vi ju inget att jämföra med. Vikten ökade ju varje dag så vi var lugna. Håller tummarna för att det snart blir lugnt i Kalis bolåda också.
Lycka till med de små! Ser fram mot foton så småningom.
Kram Margareta
GIC NL*SiempreAmar All For Love söker nytt hem

Stort GRATTIS till den stora kullen
Ja, som du vet så fick ju min Yannine nu 7 st. i sin & min första kull. Tyvärr så klarade jag inte en av honorna som dog i fredags. Men hon var betydligt mindre än de andra när hon föddes samt fick nog i sig fostervatten när hon föddes
Slungade men det hjälpte inte.. Men de andra mår bara bra (peppar,peppar)
För Yannines kattungar tog det 1-2 dygn sedan la sig lugnet i bolådan och alla hittat "sin" tutte att suga på. Det var lite "bråk" först och hönsig som man är så var jag och kollade hela tiden så alla hittat en spene att suga på. Annars försökte jag hjälpa till och lägga någon tillrätta.
Det är väldigt många med 7 stycken (kanske lite för många t.o.m) men jag önskar dig allt LYCKA TILL med den stora kullen
/Nina
Grattis
Grattis!

grattis till stor kull
jag fick också stor kull sist fast med andra rasen…( 7 st)
jag försökte för en gångs skull att inte lägga mig i , utan höll noga koll på vikterna istället…ni vet- man försöker lägga dig ungen till en tutte och givetvis ska de inte ha den, man försöker igen och igen ,och helt genomsvettig blir man till slut
men ungarna fixade det själva…de tog nog inte varsin tutte ,
utan åt i omgångar..jag behövde aldrig ge tillägg på hela uppväxttiden..men det är kanske skillnad på raserna? fast det tror jag väl inte?
Kattungar väntas hos GunBertus
Nina, vad tråkigt att din hona inte klarade sig men det är ju sånt som händer tyvärr. Blir säkert väldigt vackra ungar. Som många redan sagt så är din hane bara sååå läcker, jag bara älskar hans öronsättning.
Jag tycker nog att Kalis bebbar redan är lite mindre pipiga så dom har kanske börjat att hitta sina matplatser, så jag har bara att hålla tummarna att dom klarar sig allihop. Lycka till med din kull och den kommande.

Grattis
!

grattis 

Grattis!!
Grattis :-)
//Lotta
STORT Grattis till den stora kullen!! 
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Grattis til et stort og fint kull
Vad kul at det gått bra med båda födslarna :) Nu har du allt många att hålla koll på :D
Kramar
Karolina
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction
GRATTIS! 
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 

Grattis!
Iduns ungar hittade varsinn tutte på en gång fast lilleman hade lite svårt att gå upp i vikt då han tog en i första paret och sedan sprang av sig all energi, vid flytten vägde han lika mycket som honorna.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
Jag la Kali på rygg och kollade hennes tuttar, dom verkar bara ha diat upp 6 tuttar så det lär väl fortsätta bli lite mankemang vid matdags. Så det blir väl stödmarning så småningom om alla överlever. Vill inte börja mata redan nu, risken finns ju då att man får fortsätta när dom upptäcker att det är lättare att få från spruta än att behöva anstränga sig själva.
Ja ja det är inte alltid lätt att vara uppfödare 
Grattis till sjulingarna..
Det fick ju min Doris också i sin första kull, och det var två som jag stödmatade ytterst lite i början, annars klarade hon det galant..
Lycka till!! Kram
GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vilken stor kull!
Hopps allt går bra!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Tack igen för gratulationer.
Jaha och så sitter man här lik förbaskat och stödmatar 
Viktökningen sen dom föddes är i stort sett obefintlig och några har tom tappat i vikt litegrann, så tiden får utvisa om alla överlever eller inte. Dom verkar må bra so far åtminstone.
Håller tummarna för att det går bra! Men jag förstår att det inte är lätt med så stor kull.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

grattis

grattis 
_____________________________________________________________________________________________________
Letar Ragdoll på foder