Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1176 ggr
kitcat
0

10 000 för en ragdoll?

Det finns det säkert de som betalat men jag blir lite förbaskad när det i artikeln framstår som att man ALLTID får betala det! Suck, varför surfar jag på den där blasktidningen anyway…?

http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article4159516.ab

Addiction
0

Ush vilken irriterande artikel! >_<

Han är lite korkad, han är en finsmakare, kostar minst 10.000.. gah!

Förstår att du blev irriterad ;)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Natal88
0

hmm… Jag tror att dom vill säga att man kan räkna med att dom kan kosta så mycke…

Eller så vill hon få fram att rasen är speciell och den är värd så mycke och dom som har dom katterna har råd att lägga ut det..

Jag vet inte.. Det står ju att man får räkna med att punga ut runt 10 000, men vist håller jag med, ska man ta fram priser så, så får man ju specifisera sig lite! för det beror ju på från uppfödare till uppfödare om dom tar mer eller mindre beroende på om det bara är till sällskap eller avel.. om du förstår min mening…

Jag har läst den tidigare jag med, och det var innan jag hade nån raggis.. då jag först blev paff, och sen när man kolla runt så visar det sig att det inte riktigt stämde… Tänk dom som endast läser artickeln då :s.. Men tidningarna brukar man ju få ta allt med en nypa sallt!

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Yataz
0

Det kanske är den uppgiften de fått från den person de intervjuade?

Jag var själv med i ett reportage när det uppdagades att det var den populäraste kattrasen. De ställde massa frågor och bland annat vad de kostar.

Yataz

raggorgeous
0

jag störde mig mer på att de skriver flera gånger att en Ragdoll är korkad??!?! Vad är detför ägare som väljer att beskriva sin katt så…

trist…

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Fyrpihls
0

Fast dom är ju korkade ju… Tyst

Fyrpihls
0

Nej då, jag skojade bara lite med er…

Det är ju så också vet ni att allt som skrivs i tidningen inte alltid överensstämmer med verkligheten…Hon kanske bara har sagt nåt enstaka exempel, om nåt korkat och så skrivs det…

så kan allt förvridas så att skuld blir skam, och hus blir slott och allt förvrängs… en dag blir till två osv…

man måste lära sig att sila lite…
men hur som helst så var det en fin kille hon hade och väl värd sitt pris.. och det är ju absolut inte ovanligt att en ragdoll kostar så mycket heller för den deln…

men att dom är korkade, det är ju inte sant såklart.
jag skojade bara!!

raggorgeous
0

#5 ha ha Unni du är för rolig!! Dom är möjligtvis DUMSNÄLLA.. hihi.. det är inte det samma som Korkad… hihi

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

kitcat
0

Ja ibland är de kanske inte helt smarta. Här hemma skiljer det sig faktiskt mellan grabbarna, den stora är grymt smart och påhittig medans den andra inte ens får upp en dörr fast den står 3 cm på glänt! Men det är kul att de är olika tycker jag!

Addiction
0

#8 Känner igen det där. Här hemma har vi IQ badboll och Einstein typ. Så kul att se kontrasten ;) Däremot kanske Badbollen blir smartare, hon är ju lite yngre ;) Tror det mer är personligheter, som hos människor, inte rasen ^ ^

Tumbai älskar att hoppa in i papplådor, ni vet såna typ flyttlådor eller annat med fyra "flikar"? Då tar hon tassen och får upp en flik och kryper ner i hålet som blir där eftersom de andra tre flikarna fortfarande är där. Tyra då, förstår liksom inte hur Tumbai kom in DÄR, hon vankar runt lådan jättelänge och piper eftersom hon också vill in ;). Sen.. OM man stoppar i Tyra i lådan, så piper hon för att hon inte kommer ut :) Roliga krabater Kyss

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction