Nej jag säljer henne....
Nu har jag bestämt mig… Jag säljer JadyJamberJr… Om jag får rätt köpare vill säga… så är det nån härinne som vill köpa henne så är det ok… ni kan få förtur här på forumet innan jag annonserar ut henne.
Hon är ju n/hcm så i första hand till sällskap, och utställning.
Jag skulle ev kunna tänka mig att sälja henne billigt till nån nära mig, med en parnig tillgodo, alltså att jag tar en parning på henne innan hon kastreras…
Det är ju också ett alternativ….
Ja, som sagt.. Jag tycker du ska sälja henne.. Det har jag tyckt hela tiden o det står jag fast vid 

jag tar med henne hem från dig vetja, vilken bra idé:)
men hur var det nu med annonser här
Kattungar väntas hos GunBertus
javisst ja…. f´låt
#2 are ju serious??

söt! henne hade jag gärna haft!

#0 Hur stor risk är det att hon utvecklar hcm? Jag har läst en del om det men blir inte riktigt klok på hur det funkar!
JAG personligen tror inte att bärarna utvecklar hcm tidigare än Icke bärarna, men man VET ju aldrig… JAG tror fortfarande på att det är hcm/hcm katterna som utvecklar hcm tidigt…
Medellivslängden på en bärare är nog marginellt mindre än på en som inte bär hcm. Men alla som känner minsta oro över detta, ska nog köpa sig n/n katter BARA.
För säkerhets skull….
Men naturligtvis kan jag inte ge nån garanti, men VEM kan ge nån garanti överhuvudtaget på att en katt (eller du själv) inte får cancer, njursjukdomar, Fip, FeLv, lunginflammation eller vad som helst…? INGEN…!! Inte ens GUD
Men jag känner inte många katter som är n/hcm som dött i hcm..
Synd att vi inte dna testar alla gamla ragdolls, som "gjordes" innan detta upptäcktes… Det skulle vara intressant…
För ingen vet… Alla bara tror…
Så jag lever efter mottot; Lev idag… I morrn kanske jag får diagnosen obotlig hjärntumör….
men självklart så är det ju allra tryggast att köpa en katt som inte bär NÅN ärftlig defekt… MEN i morrn kanske vi hittar en ny defekt, så man får ju inte vara för hysterisk heller…. SÅ TYCKER JAG
Fast egentligen kan man ju inte prata om bärare, antingen har katten mutationen eller inte.
Men helt klart är att de katter som är HCM/HCM har stor risk att insjukna.
Sådärja… SÅLD
#9. Grattis! Hon är ju otroligt fin så jag blir inte förvånad att det gick snabbt!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

# 12 är hon redan såld??
Japp…. 
här går det undan vettu… hade några på kööööööööööö
Ok, Ulla GunBertus är den lyckliga Nya ägaren….
Grattis!!!!
#16. Roligt att det blev en forumkatt trots allt 
Grattis GunBertus! Ska bli spännande att se hennes utveckling (för, du kommer väl bomba oss med bilder lite då och då? Hoppas jag…)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hur kunde du sälja henne, hon är ju bedårande!!
Grattis Gunbertus!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Tjänster och gentjänster vet du
den där Fyrpihls kanske får något tillbaks…om hon är snäll vill säga
Kattungar väntas hos GunBertus
ja, det hoppas jag, du vet vad jag vill ha…

Aha det är så det går till ;). Ja hon får nog någe fint av dig sådana gobitar som du har hemme :)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Grattis till en sån sockertopp!
Ja du kan verkligen känna dig glad som fick äran att äga denna otroligt vackra tjej!
Jag tror mycket på henne och det ska bli kul att se hur hon utvecklas! Lycka till med henne Ulla!
Yataz
Vad kul att hon hittade till en uppfödare i alla fall med den looken, nu ser man verkligen hur snygg hon kommer bli när hon blir vuxen! Grattis både Ulla och Fyrphils, tror det här blir jättebra!! 
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Åh fasen! Det är så det går till!!!Höddö Unni! Nästa gång du har nåt supersnyggt över,kan du tänka dej en dvärgspets i byte då?
#28 nja en dvärgspets vette tusan… en sån där liten bjäbb mopp va???
jag har ju redan världens underbaraste hund, som jag nog ska ta en kull på och ev behålla en… Det är en löwchen…
men du kan få köpa en kattunge av mig om du vill….
jag kanske får nån mer fin…

Vilken fin tjej…blir spännande och se hur det går för henne 
å nej, jag kom försent. har följt hennes v med spänning och trodde att du skulle behålla henne. lycka till gunbertan
To late… sorry

Grattis GunBertus till denna Pingla och till dig Unni som uppfödare!
Fortsatt lycka till med henne och jag hoppas vi får bildbombning lite då o då.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~