Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1925 ggr
Evenstars
0

Tips för att stoppa strilning - kastrerad hane

Nu är det drygt 2 veckor sedan Emperior blev kastrerad och han visar inga som helst tecken på att sluta med sina fertila hanbeteenden.

Har ni några tips som kan hjälpa honom på vägen? Jag vet att omplacera honom osv… kan fungera men det ska vi INTE göra Glad. Vi SKA få honom att sluta och bo kvar här som farbror Emperio tillsammans med tant Cinderella Tungan uteKyssGlad.

Jag vet att man kan ge honom p-piller, men har ni andra tips? Hörde av en skogisuppfödare att det fanns ett annat piller men hon minns inte vad det heter. Jag är rädd om hans hälsa förstås, men inte rädd om hans fertilitet…som ni förstår Glad. Finns det något som jag kan ge honom? Något jag själv inte tänkt på?!

Kanske är det bara att vänta ut honom och att jag har dåligt tålamod Skäms men jag vill ju att han ska slippa tikbyxorna snart… Min tidigare stril-hane slutade inom 3 veckor och visade tydliga tecken på minskad aktivitet redan efter 1 vecka.

Tacksam för svar!

Kicki S*Evenstars

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Addiction
0

Feliway om du inte redan provat =)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Ninasmirakel
0

Det ska finns ngn homeopatmedicin/medel har jag hört, som gör att de lugnar ner sig med strilandet/hanfasonerna! Googla Kicki, själv hinner jag inte nu….hihi!!

Evenstars
0

Aaah!! Har feliway-adapter igång på grund av nyinflyttade men ska kanske köpa ny spray igen :D. Tycker inte att feliway har funkat tidigare på honom men jag ska baske mig prova nu igen sen han blev kastrat. Jag ska spraya på hans favvo-ställen. Att jag inte tänkte på sprayen, tack! :D

S*Evenstar's

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)

Christina

Evenstars
0

# 2 Tack Nina, har redan, men ska googla igen på homeopatmedicin…är lite skeptisk till dem men jag är inte bangen att prova och jag kan gärna ändra mig om jag blir överbevisad :D

S*Evenstar's

Christina

Yataz
0

Pappa Herkules var lika tråkig och det tog ett bra tag innan han slutade strila. Vi gav ett homeopatmedel som fick honom att sluta. Det medlet får vi ge från mars och över sommaren till honom fortfarande då känslorna verkar ta vid alldeles för mycket och han då fortfarande kan strila lite. När vi var i kontakt med vår homeopat som även kan en del djurkommunikation fick vi förklarat att han mår bra av homeopatmedicinen och han därför börjar med dumheter än idag om han inte får den. Men får han den bara så är allt frid och fröjd…lustigt..
Så nu slutar vi inte med den utan han får äta den året om och man ser ingen tendens till strilande Glad

Kommer inte ihåg vad medicinen heter, men kan ta reda på det. Du kan även få telefonnummer till homeopaten om du vill.

Måste säga att det värmer något oerhört i mitt hjärta att ni verkligen kämpar för honom och vill göra allt för att hålla honom kvar hemma! TACK SNÄLLA! Kicki och Jonas för att ni är så gulliga och tar hand om honom så fint! KyssKyssKyssKyssKyssKyss

KRAMAR!!!

Yataz

Evenstars
0

# 5 Tack gulliga du! GladKyss Vi kommer INTE att ge oss!! Han stannar!SkrattandeSkrattande Han är det goaste som går med päls och hälften av hans temperament beror ju på miljön…så ta åt dig!! KyssKyss

Jag vill gärna ha numret och namnet på medicinen Glad.

S*Evenstar's

Christina

huldabella
0

Jag har ingen aning om hur man får strilningen att avstanna, tyvärr. Men när Yanis kastrerades i somras tog det 6 veckor innan strilningarna minskade och ytterligare några veckor innan det slutade helt.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Evenstars
0

# 7 Jag är säkert bara lite fööör ivrig. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter Glad.

S*Evenstar's

Christina

bebble
0

Det kan ta upp till 6 v innan han slutar

ta en billig matta (Ikea och dela den)och torka upp efter honom lufta ut den och lägg bitarna där han har sina favorit platser och "tala om för honom att detta är hans revir" :)

det funkade på Ice

Yataz
0

#6 Jag försöker slå dig en pling imorgon! Skrattande

KRAM

Yataz

Rosino
0

Annars kanske det skulle fungera med Suprelorin?

Östen blev kastrerad i början på augusti och kissar fortfarande, även om det minskat.

Evenstars
0

# 11 Ja, jag tänkte också på det Lena…att OM han inte slutar borde väl Suprelorin funka?!

S*Evenstar's

Christina

FunHouse
0

#12 håll oss gärna uppdaterade med hur det går. Är lite nyfiken eftersom jag snart också ska kastrera strilande hane.

Jag var inne lite på att ge honom p-piller och hoppas på att det får honom att sluta tidigare.

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Evenstars
0

Tack alla, för era svar!

# 13 Japp, jag återkommer med hur det går Skrattande Jag är förmodligen bara otålig…SkämsGlad

S*Evenstar's

Christina

Evenstars
0

Tänkte uppdatera er lite om hur det går med Emperio och hans fertila hanbeteende. Det har nu gått fyra veckor sedan han kastrerades.

Hans hanbeteende, vad det gäller ropa och lufsa runt oroligt har helt försvunnit. Han gosar och leker. Han och tanten FlörtKyss (Läs: Cinderella) kommer utan problem överens (de tålde inte varandra som fertila särskilt bra, A hane och A hona).

Dock strilar han lite fortfarande men det har minskat jättemycket så jag tror det är på väg åt rätt håll. Det lustiga var att nästan på dagen, tre veckor minskade det…som om att vrida om till nytt läge Flört.

Detta kommer att gå bra!! Jag vet det! FlörtSkrattandeSkrattande

S*Evenstar's

Christina

Yataz
0

#15 Vad glad jag blir! Skönt att höra!
Då går det nog åt rätt håll ska du se Glad

Kram

Yataz