Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 1699 ggr
Fyrpihls
0

min pralin har fyllt 6 månader nu..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här har jag gått hela förmiddagen och väntat på ett inbokat besök (familjehemsrelaterat) som skulle komma klockan tio, när jag efter många om och men insåg att det var ju i morrn dom skulle komma??!!  och medans jag väntade blev det några spontana bilder på min Rico som ju blivit 6 månader. Tänkte att jag nu lägger ut honom under konstruktiv kritik, och som ni alla säkert redan vet, så tål jag kritik.. för ingen katt är helt perfekt.. vad tycker ni om min lilla choklad bicolor kille??? här först en helbild, förutom svansen då, som inte kom med… lite överexponerat men..

Fyrpihls
0

och så ett där man ser profillinjen

Fyrpihls
0

ett till… där man ser öronens placering och nosens rundning..

Fyrpihls
0

ett till i en annan vinkel… Glad

Fyrpihls
0

ett till..

Fyrpihls
0

och ett gosigt bara.. visst har han en ljuvligt varm och mjuk chokladfärg… ? det tycker jag i allafall..

Fyrpihls
0

fast det är verkligen lite lurigt att ha en hane hemma när mamma också bor här.. han ahr ju redan börjat bete sig lite hanigt denna killen.. sitter och trampar på Unniquer och biter henne lite i nacken, men sen övergår det i kel och bus, men "tänk om" Obestämd

Addiction
0

Jag tycker Rico ser väldigt mjuk ut i sitt uttryck, milt, och det är något jag älskar. Han öron är perfekt "tiltade" redan, de är tippade framåt och sitter jättebrett isär, och han är ännu så ung så tänk hur det blir sedan! Oskyldig

Det enda som jag tycker slår ner honom i nuläget är nog hans V, för färgen i sig är jättefin. Eventuellt lite kraftigare benstomme, men kan kanske bara är inne i ett växtstadie så det ser lite tunt ut? =) Ögonfärgen ser man inte riktigt så den är svår att säga något om men själva formen på ögonen och hans uttryck är såååå underbart!!! Kyss

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Ninasmirakel
0

Nu är inte jag någon expert alls men det jag vill berömma är hans jättefina panna och hans öronsättning som redan nu är super Unni!!

Jag är chokladtokig och har kikat på många chokosar över nätet runt i världen och Rico`s färg slår många då den är härligt mjölkchokladaktigKyss som jag tycker att de ska vara, sen är han sååå mkt bättre typad än många andra chokosar ute i världen!  Du ska vara nöjd med killen…men det är du juFlört

Trasan08
0

Helt underbar pojke du har Unni! Kyss Ska bli jättespännande att se hur han utvecklas. Grattis!!

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Wonderdolls
0

Jätte snygg kille!!!!Kyss Grattis Unni!!

Helona
0

Vad stor han har blivit,din snygging! Snart dags att ta bort stödhjulen va?Skrattande

Åsa

tvilight-ragadish
0

han ser fin ut. lite lågt v men annars symmtriskt och fint. ser ut att kunna bli en jättefin stor kille.

DolliDays
0

Han är verkligen såå fin o alldeles bedårande Kyss

Fyrpihls
0

Åh, tack allihopa för de fina orden.. jag håller med om samtligas kritik, för lågt V (men godkänt)

han har tyvärr inte världens bästa ögonfärg.. särskilt inte nu när jag jämför med Unnique, för hennes är ju verkligen UNIK, dessutom är de aningens små tycker jag.. för jag älskar ju stora ögon.

men han har precis som ni sa en aldeles enastående höjd på pannan och kanon öronsättning.. Kanon profil och en absolut underbar pälskvalite´den är så len och sval som den bara kan vara..

om jag fått önska skulle jag också ha önskat ett litet mer skjut på hakan.. men det är ju inte lätt att få allt på samma katt.

sist men inte minst.. han har ett helt enastående mysigt sätt.. gospropp är bara förnamnet.. oj då vad skrytigt det blev, men så är det. jag är jättenöjd med det mesta på honom, och har nog själv honor som kan kompensera upp det som fattas..

Det är ju det som är så roligt med uppfödning.. att försöka planera så att man får en helt perfekt katt till slut… hmm.. eller i allafall nästan..

tack för alla fina ord… Kyss

GunBertus
0

han är ju så mysig denna kille…och söt och go och lite blyg…fast inte rädd menar jag:)

och bra pannaKyss

Kattungar väntas hos GunBertus

Christelle
0

Snygg pöjk :)

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Evenstars
0

Less jag blir…min inlägg försvinner ju eller läggs inte ut Obestämd

Skrev om Rico i går men nu borta…?!

Jag gillar inte att ge KK enbart baserat på foto och i skrift, men för att det är du Unni och för att du bad om det ska jag ge något åt KK hållet.

Nåja nu så…han ser jättefin ut och jag gillar hans chokladfärg jättemycket. I dag är den en aningen för ljus (pga ålder) men tonen är så varm och med den ljusheten nu kommer han att få en precis lagom chokladfärg då han växer upp. Hans låga V är ändå ok även om det är gränsfall. Han har ett piggt, öppet och sött uttryck. KyssKyss

Jag önskar att han får ett lite mera maffigt/grymt-sött uttryck när han blir äldre Skrattande

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------