Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 15-regnbågsbron
Läst 3548 ggr
Troika
0

Min lille elskling, vi savner deg så.

Uff nå har vi det så utrolig vondt her hjemme.

Vi mistet vår vakre lille frøken i fødsel. Startet natt til onsdag og så stoppet fødselen opp. Etter 4 timer så tok vi kontakt med dyrlege og reiste ned. De tok bilde av henne og så at det var to kattunger igjen. (viste seg å være 3 igjen) Så hun fikk riefremkallende injeksjoner for å komme igang igjen. Den ene var død født og en satt fast og den siste var ok. Så der satt vi lykkelige over at det var over og at katten vår slapp keisersnitt. Etter litt overvåking reiste vi hjem igjen fra Dyrlegen. Kattemor var medtatt, men ellers i ok form etter den noe traumatiske fødselen som det ble på henne.

Neste dag (torsdag) merket vi at kattemamma ikke var i form. Så vi kontaktet dyrlegen igjen og reiste ned igjen. Hun fikk druesukker, annen veske og antibiotika injeksjoner. Kattungene fikk også veske gjennom injeksjoner. Etter enda noen timer med overvåking reiste vi hjem etter anbefaling fra dyrleggen.  På kvelden virket hun fortsatt litt uttenfor så vi ringte til dyrlegen igjen. Der fikk vi beskjed om å se enn litt siden hun hadde fått antibiotika som kom til å virke etterhvert. Det skal sies at dette fikk hun uten at det var påvist noe infeksjon eller lignende men for å være litt føre var.

Natt til fredag satt jeg oppe om natten med henne igjen og passet på kattungene for henne for det orket hun ikke selv. og i 03.30 tiden synes jeg at det var litt værre med henne, så jeg ringte til dyre akkutten. Han sa vi kunne se ann litt, men at vi kunne ringe igjen hvis det ble verre. Da kl ble 04.30 så ble hun raskt mye dårligere og vi ringte dyrlege akutten igjen, og sa at nå reiste vi inn til dem med henne. Men vi rakk aldri frem med henne, for lille jenta vår døde i bilen på vei til dyrlegevakten. Når vi kom frem så prøvde dyrlegen å gjennopplive henne og sette adrenalinsprøyte på henne, men til ingen nytte. Vi hadde da 3 kattunger igjen som var i dårlig for etter at mammekatt ikke klarte å ta seg av dem, men vi hadde selvsagt gjort det for henne. Men de var i dårlig form de også etter mange turer inn og ut hos dyrlegen. SÅ vi bestemte oss sammen med dyrlegen at de skulle få bli engler sammen med mammaen sin.

Men herregud jeg skjønner ingen ting. Hva har skjedd? Hva har vi gjort galt? Hvorfor tok ikke dyrlegen blodprøver av henne når vi var nede på torsdagen? Jeg sitter her i sjokk og fatter ingen ting. Og jeg savner den flotte lille jenta mi så utrolig mye. Jeg kan ikke begripe at hun ikke er her sammen med oss lenger, og tårene bare triller og triller. Har mest lyst tili å legge opp, også fordi jeg har små barn som jeg utsetter for så utrolig mye trist når sånn skjer. Det er vel ikke rettferdig ovenfor dem heller. De er jo bare 9 og 7 år, og de er like knust som vi voksne over dette ufattelige tapet av vår deilige katt. Det er så mange spørsmål vi ikke får svar på. Men hun er sendt til obduksjon, så vi håper vi kan få svar på noen spørsmål når den kommer tilbake. Og vi skulle få henne separat kremert så hun skal få den flotteste plassen under blomstertreet vårt i hagen når hun kommer hjem igjen. Men ingenting gir oss henne tilbake og savnet er så enormt etter henne. Så fra å være det lykkeligste øyeblikket så snur det på et sekund og blir noe av det værste vi har vært igjennom.

Og som sønnen min på 9 år sier: hvis vi ikke hadde parret henne så hadde hun levd med oss nå. Og han har så rett. Men hadde jeg vist dette så hadde vi aldri gjort det. Herregud jeg er så sint og lei meg. Orker ikke gå inn på hjemmesiden min for å "rette" opp der heller. Men jeg og ungene har kjøpt to flotte glass engler som vi skal ha på juletreet i år, og de skal være for vår flotte og gode mammakatt og ungene hennes. Men nå tror jeg at jeg gir opp. Beklager at det ble et langt og sikkert rotete innlegg, men jeg måtte bare skrive av meg litt sorg, sinne og fortvilelse. Takk til alle som har sendt trøstende ord til meg, det varmer så mye å høre fra dere.

Hvil i fred min lille elskling og mine små elsklinger.

Vi savner dere så utrolig mye, men vi skal sees igjen.

Tårevåt klem fra Hege

Evenstars
0

USCH så ledsamt!! Gråter Förstår att det måste vara obeskrivligt smärtsamt! Jag beklagar varmt och skickar tröstkramar till er alla!KyssKyss 

Jag har fyra änglar i min julgran, i år ska de få respresentera en tanke till er! @}}-,-'-,-'-----

RIP Kattmamman och hennes bebisar!

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Sunrunners
0

Gråter Tröstkramar till er alla.

Det är ju som en mardröm.

Lottis-Gottis
0

Usch så hemskt! Man blir bestört då man läser detta.Jag sänder varma kramar till er.Gråter

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Fyrpihls
0

Åh nej fy, vilken otroligt sorglig berättelse… tårarna trillar på mig…

Jag sänder dig en ängel av ljus i mörkret, ingenting kan göras ogjort och ingen kan belastas för det som skett…

Finns inget jag kan göra mer än att varmt ha dig i mina tankar,
STOR kram med tröst från Unni Gråter

jacksmatte
0

Å, vilken sorg! Gråter 

Stora varma KRAMAR från oss!

Limin
0

Men, så sorgligt!! Gråter En stor kram till er alla!!

Ninasmirakel
0

Hege, det finns inte ord för att trösta er nu, men jag tänker på er dagligen och lider med dig och din familj, och du vet att det är bara att höra av dig om jag kan göra något för er….Gråter

Sänder tröst och styrkekramar igen till er alla!!

Troika
0

Gud så deilige og varme mennesker dere er. Jeg vet at mange av dere har vært igjennom mye dere også. Og det varmer så utrolig mye å høre noen ord og tanker fra dere.

Og tusen takk for dette forumet. Det er deilig å få dele både sorg og glede med andre mennesker som er like lidenskaplig opptatt av dyr og deres velferd.

Så tusen takk til dere alle. Dere gjør en forskjell i hverdagen til mennesker både i gode og sørgelige tider. Og jeg vet at det var mange som var veldig glad i min lille prinsesse.

Det var veldig godt for meg å endelig klare å skrive om det her inne. Det hjelper å dele sorgene med noen som forstår at det ikke "bare er en katt".

Så tusen takk alle mine gode og varme venner. Det er mange engler der ute som aldri vil blir glemt.

Wermdos
0

Vilken fruktansvärt tråkigt.

Är så hemskt ledsen för er skull.

Ja du hur ska man kunna svara på sånna frågor?

Kramar från oss, Ing-Marie.

bebble
0

Kramar från oss med

Tänker på dig

AakresRagpride
0

Sender en masse tanker fra nord-norge, så utrolig trist!!Gråter

huldabella
0

Så fruktansvärt!! Jag lider verkligen med er och skickar en stor, varm tröstkram! Gråter

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

David
0

Vet inte riktigt vad jag ska säga, förutom att skicka en jättekram Gråter

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Helona
0

Vilken hemsk upplevelse Gråter. Tänker på er. Sänder en stor tröstekram.

Addiction
0

Gud så ledsamt, jag lider verkligen med mig och skulle vara totalt "krashad" om det var min katt som råkade ut för detta. Alla kramar i världen skickar jag från mig och katterna, även om de kanske inte hjälper i er oerhörda sorg Gråter

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

FunHouse
0

Stackars stackars er, så otroligt sorgeligtGråter.

Skulle vilja ge er en jättestor kram/ AnnaCarin

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Wonderdolls
0

Skickar varma kram till dig Hege och familjen! Det var otrolig sorgeligt det som hände!GråterGråter

Stor Varm Kram

MiliGråterGråterGråter

GunBertus
0

fy så fruktansvärt..

hur gick det med ungarna?

klarade de sig?

Kattungar väntas hos GunBertus

Marrics
0

Mardröm!!!!Gråter

Bamse tröste kram!!

Omorose
0

Så fruktansvärt! Finns inga ord… Gråter 

Stora STORA tröstkramar!

Snowdollz
0

Vilken sorg! Gråter Tårarna kom när jag läste detta.

Stora tröstekramar!!

Denna kommentar har tagits bort.
Dreamdolls
0

Så förfärligt tråkigt och ledsamt att läsa det som hänt erGråter Jag lider verkligen med er och något sånt här ska ingen behöva uppleva…

Många tröstkramar….

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Trasan08
0

Nej vad tråkigt, verkligen verkligen jättesorgligt. Stackars dig o din familj. Jag kan inte ens föreställa mig hur ledsna ni måste vara.

Många varma tröstekramar till hela familjen.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Troika
0

Tusen takk for deres tanker. Det er så godt å kunne dele med seg av all sorgen med mennesker som forstår hvor vondt det er å miste en liten pelskledd elskling. For det er ikke "bare en katt" de er så uendelig mye mer for oss.

Stor og takknemlig klem til dere alle. Dere er til stor trøst og støtte for oss her hjemme. Takk til dere alle.

angelic.old
0

Sänder en massa varma tröstkramar till er!! Otroligt tragiskt!! KRAAAM!!

Yataz
0

Usch så hemskt tråkigt! Det är som en uppfödares värsta mardröm Gråter
Finner inga ord mer än att jag tänker på er väldigt mycket nu!

Tröstkramar

Yataz

Ragstars
0

Uff, så forferdelig trist å lese dette!Gråter

Sender over varme tanker og klemmer til dere alle!

Amasing-Stars
0

Huff herregud Hege så forferdelig trist , stakkars deg og din familie …. har ikke ord , jeg vet akkurat hvordan du har det …. jeg mistet min nye import ho katt i akutt livmorbetennelse/ bukbetennelse  …. slikt som dette er det verste mareritt på jord !

Sorgen sitter tungt i lenge …. men du må prøve å glede deg over de nydelige små du har hjemme som er friske å raske de trenger deg også … GråterGråterGråter 

Stooor klem til deg …

roysliraggen
0

Hei Hege!

Snakket med deg på utstillingen på Dal nå nettopp og du gledet deg til dette kullet som snart skulle fødes.

Dette var kjempetrist!!!

Jeg kjenner at denne historien din tar tak i følelsene mine og mange katteelskere veit hva dere går gjennom nå. En slik opplevelse er fryktelig utmattende. Om du trenger å snakke, er det bare å ta kontakt med meg. Da jeg fikk en kritisk syk kattemamma i sommer med fire nyfødte kattunger bare minutter fra å dø, orket jeg hverken å spise eller drikke på mange dager og ble veldig dårlig selv.
Mannen min spurte om det virkelig var verdt å påføre meg selv slike påkjenninger.

Men nå er det nå slik at det bare unntaksvis går galt og de positive opplevelsene med våre små firbente venner er langt i flertall.

Fint at du søker trøst og forståelse her på forumet hos mennesker som skjønner at det ikke bare er en katt, men et høyt elsket individ med sin egen personlighet.

Jeg veit hvordan det føles etter en slik opplevelse (jeg mistet i tillegg en nydelig kattunge på 1 mnd, en brun cp jente i sommer), og man har bare lyst til å legge ned alle planene sine og kastrere hele gjengen. Bare tenk de tankene og gi plass til dem, men vent med å gjøre noe. Jeg tror at dette er en prosess som du må gjennom etter sjokket.

Jeg følger spent med på om resultatet av obduksjonen gir noe svar…

Her hjemme dukker det hver vår opp noen små krokuser på tre forskjellige steder i hagen vår. På varme vårdager tar jeg med tekoppen ut og rusler på plenen og minnes….Neste vår kommer det krokus på enda et sted….Dette er baksiden av å slippe slike små skjønne vesener inn i hjertet vårt.

Jeg ønsker deg alt godt Hege. 

Klem fra Vera
(N)Røysliraggen

DolliDays
0

Herregud så fruktansvärt o sorgligt Gråter

Jag känner med Er o önskar Er kraft så Ni orkar leva ut sorgen o sen finna glädje igen..

Vila i Frid kattmamman o bebisarna Gråter

Värme o ljus till Er från mig Kyss

ProvinsiaRivers
0

Klart att hon inte "bara var en katt":(( GråterHon var en viktig medlem i eran familj.Skickar stora kramen av styrka och tröst till er.//Paulina

raggorgeous
0

Tårar rinner för kinderna.. Gråter det här är den värsta mardrömmen man kan föreställa sig… både mamma och bebisarna… sååå otroligt tråkigt. verkligen ledsen för er skull.. förstår den hopplösa känslan.

Jag ska tända ett ljus för var och dem - skickar massa varma tankar till er!!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se