Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2088 ggr
Tillemoras
0

Vad tycker eran respektive om dina katter?

Ja, här hemma är det MINA katter. Jag gör rent låda, ger mat och köper det som behövs. Min man är inte ett dugg intresserad av vare sig katterna eller när jag har kattungar. Men det funkar, han har sina intressen och jag har minaSkrattande

Hur har ni det med era respektive?

ariotellos
0

Så är det inte hos mig. Min sambo ser katterna som sina och han tycker om dem lika mycket som jag. Just nu är det endast han som gör rent lådorna Glad. Mat ger vi dom båda två och köper det som behövs gör vi oftast tillsammans. Dock är jag mer kattintresserad och det var min idé att skaffa katt.

elyse
0

Det var min sambo som ville skaffa Ragdoll. Nu har vi liksom varsin Ragdoll som tyr sig lite extra till en av oss. Det är mest jag som tar hand om att hålla rent i lådan och ger dem mat, men det är för att han inte har fått upp rutinen.

Addiction
0

Jag är den som sköter maten och kattlådorna. Min sambo hjälper till med maten om det är tomt och jag inte kan. I nödfall kan han rensa lådan, t ex när någon lägger en illaluktande kotte ;) Blir alltid lika förvånad!

Han ÄLSKAR kattungarna och man ser hur min sambo riktigt lyser när kattungarna ligger och softar med honom i soffan. Jag tror han gillar katterna mer än vad han trodde han skulle göra :D Han tycker de vuxna katterna är goa med förståss, men de är mer "mina".

Däremot så brukar min sambo inte uppskatta att jag åker bort mer än en dag eller två eftersom han gnäller om hur jobbigt det är att rensa kattbajs ;) Om jag ska bort länge tar jag alltid med katterna :)

Han "köper" min plan om att köpa ett kattvänligt hus med utegård och ett uthus med rastgård osv, han verkar se fram emot det också :)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

FunHouse
0

Jag sköter kattlådorna och mat, skötsel…Men han hjälper mer än gärna till med att kela med dom.

Jag skrattade så härrom morgonen. Min man börjar alltid 5.30 varje morgon. Jag låg och kisade lite på honom från min säng.

Han gav alla katter en kram och puss innan gick till jobbet…men glömde sin fru.Obestämd. Hur ska man tyda det dåFlört.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Tillemoras
0

#3 Perfekt, då håller vi tummarna för ett hus snartFlört

#4 *Haha* Underbart!!Glad

Yataz
0

#0 Det låter som det är som här hemma då. Men som sagt han har sina intressen och jag har mina. Det funkar skapligt även om han har väldigt svårt att förstå att jag sitter och åker flera mil för att visa och titta på katter när jag ger mig iväg på utställning Tungan ute

#4 Hahaha, ja hur ska man tolka det. Visst är de lite gulliga ändå så där när de inte tror att man ser Flört

Yataz

raggis22
0

Jag kastade ut min Man, hästar, hund för katternas skull,, hi

Lottis-Gottis
0

Här är vi lika kattokiga…fast jag sköter mest om dem som mat, lådan kamning, badning mm. Ibland kan han ge dem mat om det kniper ( Kattmat alltså) men skämmer bort dem med annan mat pizza, mackor mm det gör han ( även sonen )

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Wonderdolls
0

Vi hjälper så åt här hemma men det mer min intressen när det gäller uppfödning och utställning! Han brukar säga att det står katt i mitt panna!!Tungan ute Kattungar tycker han att det kul! Jag är tacksam att jag fick lära känna ragdoll på grund av min sambo hade en ragdoll våra älsta som är 8 år nu när jag flyttade in så blev jag fast i den här underbara rasen!Kyss

/Mili

DolliDays
0

Hos oss är det nog mest MINA katter, förutom när dom beundras av nån eller om nån pratar intresserat om dom, då är det VÅRA katter Cool

Det är jag som står för allt jobbet kring dom o alla inköp som har med katterna att göra.

Min fru tycker om dom ganska mycket ändå, sålänge dom inte skriker eller gör bus o förstör Obestämd

Så när det är löp eller sånt så flyttar hon till gästrummet Skrattande

Bebisarna är hon riktigt pussig o gullig med o hon ger nån liten klapp o puss annars oxå om hon är på humör Flört

Men som sagt, mest är det MINA katter o MITT intresse o det är inget konstigt i det, sålänge det finns ömsesidig respekt, för varandras personlighet Glad

Evenstars
0

Kattnördar är vi allihopa, allihopa….Kyss

Vi är båda lika engagerade i katterna här hos oss! Glad Vi delar nog på det mesta, men oftast blir det jag som sköter maten och Jonas kattlådorna (hihi). Vi hjälps åt med allt annat som bad och kattungar mm. även om Jonas inte helst deltar i förlossningar. Jonas är duktigare på att leka med katterna. Ungdomarna deltar delvis i mat, kattlådor (sällan Flört) och lek, men vägrar bad, hahaha! Min dotter och jag hjälps åt/håller varandra sällskap vid förlossningarna. ALLA ska bestämma namn även om jag VILL bestämma! Tungan uteSkrattande

Vi bestämmer gemensamt inköp av katter och om vi ska spara en kattunge…även om jag ALLTID får sista ordet om vem och vilken, hahaha! Tungan ute

Vi är lika utställningstokiga både jag och Jonas! Skrattande

Jonas är ordförande i Björkstakatten (vår lokala kattklubb) så vi jobbar en hel del i kattklubben också…båda två.

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Amasing-Stars
0

Det er vel jeg som står for tømming av kattetoalettene men hele min familie er hjelpsom med å mate ,  å passe , fødsel ,utstilling osv … men de har ikke den gløden som jeg brenner for …. og det respekterer jeg , alle har forskjellige intresser !

Min mann har vært med på neste alle utstillinger jeg har vært med på Skrattandeog i sommer kjørte han 160 mil sammen med meg til en utstilling … så jeg tror han er veldig glad i meg og mine puser Oskyldig!

Alle er veldig glade i kattene men når hann katten hyler på den ene siden og ho katten på den andre siden med løpetid og ingen i familien får sove og kl er 03.30 …… ja da er det mine katter hi,hi ,men det er fort glemt …..

Farags
0

Vi är lika katttokiga båda två (eller nästan)….de få utställningar vi åker på följer han med på bara för att vara snäll och visst, jag skämmer nog bort dem en del.

WildWest
0

Min man tycker det är kul med utställningar, han visar gärna katter men helst sitter han på "gubbhyllan" och umgås med de andra karlarna.

Hemma gosar han mycket med katterna och byter sand när jag ber om det. För några år sedan ville han gå in i katteriet och det fick han ju gärnaSkrattande. Vill absolut inte vara med på kattförlossningar men är väldigt intresserad av vad "det blev".

MEN allt det vardagliga är det jag som sköter och det är helt OK. När det gäller att behålla en kattunge eller köpa in något nytt har han alltid åsikter men jag bestämmerCool.

Kerstin i Umeå

Elvans
0

Jag bor ju själv och har en särbo..

Jag sköter det mesta med katterna förutom när det ska inhandlas mat och kattsand, då åker min särbo med och bär säcken åt mig. Åker jag bort så bor han här med mina katter och sköter om dem..

Han ÄLSKAR kattungarna och gosar med dem mycket men han vill inte vara med när jag säljer dem. Han blir lite ledsen då och jag accepterar det så jag bjuder inte hem honom när det är dax för hämtning av kattungarna. Däremot vill han gärna vara med när jag har intressenter här för att kolla om de verkligen KAN tan hand om de små söta liven  :-)

//Lotta

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Evenstars
0

# 14 Hej Glad och för att inte tala om all hjälp ni båda bidrar till kattklubben! KyssGlad

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Miggy
0

Min sambo har alltid älskat katter. Jag älskade att lyssna på alla historier om hans gamla katt, vilket sen väckte mitt intresse för katter. Han jobbar väldigt mycket och jag kände att jag ville ha sällskap så jag skaffade rag nr 1 och sedan rag nr 2 och det är mina gos-grisar! Jag sköter det mesta kring katterna men min sambo protesterar inte om jag ber han städa etc, han ger dem också mat. Han är jätteduktig på att leka med dom, jag föredrar att gosa. Missarna är jättekära i matte, husse får skylla sig själv om han ska vara borta jämt :)

Vill också bo stort och ha kattgård *dröm*

jacksmatte
0

Jag är den djurtokiga i vår familj och Jack fick jag köpa med "tillägget" att han (mannen alltså) skulle slippa allt fix och pyssel med mat, vatten, låda och inköp. Men självklart ger han mat eller vatten om han ser att det är slut tex.

Men jag gör det så gärna. För mig är det inget konstigt, utan en del av det jag tycker om! (Ja, kanske undantaget lådan ibland, då…Tungan ute)

Jag skulle ju aldrig meka med hans cross…Flört 

Husse vill bara gosa, men låtsas som om han inte ens vill det… Och på nätterna är det hos husse Jack sover!

Som sagt, här har vi också olika intressen, det gäller att alla får göra det dom själva vill och tycker om.

Jack är hursomhelst älskad av alla i familjen, men på olika sätt och alla bidrar med en viktig del för att Jack ska må bra, tror jag.Glad

ProvinsiaRivers
0

Hos oss är katterna mitt påhitt och mitt ansvarCool. Men alla vill gosa och leka med domSkrattande. Jag gör alla inköp,toaletten osv. Men om jag är bortrest så töms toalådorna såklart ändå(det stinker ju annarsFörvånad) och pälsklingarna får mat och vatten med. Sambon har inget emot sängvärmare i form av katter och barnen älskar dom jättemycket också och följer gärna med på en och annan utställning.

Fyrpihls
0

Här är det också mina katter så fort nån bajsat hi hi, men annars är det allas.. alla gosar och myser och sånt, men huvudansvaret är ju såklart mitt.. och avelsintresset också..

men min man börjar få lite öga för vilka som är bra och inte faktiskt..

När det gäller att köpa in nya katter, så köper jag och sen informerar jag för det mesta eller jag nämner det ibland lite att det är nåt på gång, men jag gör i stort sett son jag vill…

utställningar är MIN grej, jag skulle säkert kunna få med mig nåt barn, en eftersom jag har så många barn så brukar jag passa på att ha lite barnledigt när det är kattutställning…

peninsulas
0

Här hos oss är det mina katter men han ställer snällt upp ekonomisk när det är dags att köpa en ny älskling. Han kan visst köpa mat o sand om det behövs och hänger då o då med på utställning. Har ibland massa knasiga frågor där men det är kul att han vill hänga med. Alla hos oss gosar o myster med dem. De får ligga i hans säng men han kan klaga lite på morgonen att katterna väckt honom…Men det är ju inget alvarligt som turFlört! Han är dock glad att katttoan flyttat från sovrummet (vilket även jag är)

Jag gör rent i lådor fyller på mat etc.. Han kan motvilligt göra detta när jag är borta.

Jag är rätt säker på att han är glad att jag har ett roligt o härligt  intresseGlad!