Aluminiumsilikat
Är det någon här som har koll om silversprayen med aluminiumsilikat finns att köpa i Sverige? Den används bland annat på sjukhus vid benbrott. Min gamla vet. är ifrån Tyskland och köper den där.
Har haft kontakt med min gamla veterinär, och det är den han använder för att spraya på operationssår på katter, den smakar pyton och katten (även honor) klarar sig helt utan tratt efter kastrering.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag har något som heter Bitterspray, en silverfärgat flaska? Tror inte att det är vad du söker dock då det inte innehåller Aluminiumsilikat (om det inte går under annat namn).
Ingredients: Aqua, Denatonium, Benzoate, Agar, Benxaikonium, Chloride, Parfum, Methylparaben
Kan ju tillägga att det inte funkade alls på min ragdoll i alla fall! Hon slickade snarare mer för att få bort det, och verkade inte tycka det smakade något.
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction
Den här används tydligen endast på operationssår, men den kanske heter bitterspray i Sverige.
Ska höra med en vet. på distriksvet. kliniken här uppe, som tydligen arbetat med "min" veterinär i Göteborg tidigare. ÄNTLIGEN har jag hittat en veterinär som jag vågar lämna Amira till för kastrering. (ja, jag är jättejättepetig, det är ju min älskling som ska sövas och opereras
)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#2 Den här kan användas på operationssår och de använder den på kliniken där jag köpte den. Däremot var det ju synd att den inte funkade för Tumbai i alla fall (men det ordnade sig ändå sen :) )
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction