Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 3308 ggr
Evenstars
0

OBH Nordica värmefilt

Sitter här i skrivande stund med Igasto insvept i handduk efter kattbad. Han fryser, jag fryser och jag försöker omfamna honom efter bästa förmåga OCH då slår det mig….en värmefilt!!! Borde inte det vara skönt efter ett bad att svepa in katten i? Kanske inte direkt mot pälsen, men med en handduk emellan?

Vad tror ni? Är idén helgalen eller?

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Evenstars
0

Alltså jag menar inte i stället för Plutoduk eller fön utan efter en Plutoduk och innan fön. :D

S*Evenstar's

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)

Christina

Addiction
0

Jag tror det är en bra idé men du måste verkligen ha något emellan katten och värmefilten. Om det är för varmt så kan katten börja frysa mer efter blodtrycket sjunker om de yttre blodkärlen dilaterar av filtens värme.

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Neo033
0

Jag brukar bära in en kupévärmare i badrummet och brassa på rejält innan badet. Då blir det varmt och gott och man kan grovtorka dem med pluto utan att de behöver frysa av den annars ganska kalla (normalvarma) luften. Skrattande

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

Willenkatten
0

SkrattandeBra idé! Hade en OBH värmedyna beredd under vintern när jag hade kull. Men den kom dock inte till användning. Läste instruktionerna och blev lite skrämd. Finns tydligen risk att den blir för varm, värmedynan gäller det alltså inte värmefilten.

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

raggorgeous
0

jag har också en värmedyna som jag brukar lägga på taket till kattungelådan.. så den håller kvar värmen bättre i lådan… :)

Annars fönar jag dem torra efter bad ;) förutom Kiwi som är torr på 5 röda *s*

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Omorose
0

En vän till mig har en sådan värmefillt, gudomlig! En kall vinterdag, eller efter kattbad hehe ;)

Dock är dom ganska dyra har jag för mig, fast du brukar ju inte direkt snåla när det kommer till dina kissar Flört

GunBertus
0

en Back on Track kanske?

jag ställer också in ett varmluftselement..ett sånt som vi brukar ha i förtältet..det blir varmt och gott, nästan för varmt men de torkar fort:)

Kattungar väntas hos GunBertus

Evenstars
0

Jag har supervarmt i badrummet eftesom jag brassar full fräs på golvvärmen.

Jag har också en värmedyna men passar inte till detta ändamål :D

Jag fönar också mina katter :D

MEN efter Pluto innan fönen myser vi en stund tillsammans (just nu i skrivande stund med Kamille i knäet efter bad) och en handduk runt henne och en fleecefilt runt om oss båda över mina axlar, så vi nästan bildar en koja :). Hon myser och spinner!

Tack ni som svarade angående filten :) men jag har redan bestämt mig, en sån ska jag köpa. Kan vara händig vid andra tillfällen då det gäller katterna. :D

Nästa gång ska vi ha en koja som avger värme :D

S*Evenstar's

Christina

raggorgeous
0

BACK ON TRACK tar ju upp kroppsvärmen så den värmer kanske inte på det viset att katten torkar efter bad.. men å andra sidan är den GRYM på andra sätt!! Dräktiga Mokita ÄLSKA DEN, och Ymer också som börjar komma upp i åldern..

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Denna kommentar har tagits bort.
sturee
0

en fråga.. Vad är Pluto? :)

Addiction
0

Plutoduken är en "handduk" fast med jättehög uppsugningsförmåga. Man blöter ner den och vrider ur den för allt man orkar sedan torkar man katten. Då suger den upp jättemycket vatten. Använder den istället för vanlig handduk till mina :)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

sturee
0

ahaa, smart! Ja de tog ju sin lilla tid att torka Douglas nu när vi badade honom :) Vart kan man hitta en sådan handduk?

bebble
0

Nordicas värmedyna har vi alltid i bolådan till nyfödda kattungar

den är mycket bra

Evenstars
0

# 13 De finns på vilken djuraffär som helst. Jättepoppis både till hund och katt. Glöm dock att du inte ska frottera en katt (inte gnugga) utan krama pälsen med duken.

S*Evenstar's

Christina

sturee
0

Okej! :)

Då kanske jag kan få ställa en extra fråga här när vi är inne på duschning.. Vi duschade min lille douglas för ett par dagar sen och sen dess har han fällt jääätte mkt mer än han brukar. Jag vet ju att de tappar vinterpäls osv nu men det var verkligen samma kväll som vi duschat honom som de började..

Vad kan det bero på?