Nyfött hos S*Addiction
Hej alla!
Imorse föddes 5 små knoddar här hemma. Tumbai var jätteduktig och fixade det mesta själv :) En liten pojke som var svag men han verkar pigg nu!
Vikterna 75, 81, 87, 87, 115.
Ser ut att vara två killar / tre tjejer, eller så är alla killar.. så väldigt svårt. De tre "tjejerna" har ju sitt hål närmre men det ser ju fortfarande ":" ut och inte ";". "Killarna" har en pytteliten pung/ extra hud så de är ju garanterat pojkar :)
Lägger upp ett kort lite senare :)
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Grattis till femlingarna och fortsatt lycka till!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Grattis till fem små underverk! Ser fram emot bilder!!!!
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Grattis till småttingarna och vad skönt att lillen verkar piggna till! :)
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Grattis till barnaskaran 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Åh nu skäms jag lite. Vill faktiskt tacka Christina på Evenstars som till och med hade tid att hjälpa mig över telefon en sån häktiskt dag som hon har! Till Ulla på GunBertus också :) Och Caroline på Raggorgeous för dina råd på Fejjan :)
//Karolina Nylén
Nejmen NEJ
Skulle kolla till dem och det visade sig att någon gång på förmiddagen hade Tumbai fött ytterligare en kattunge som verkar ha varit dödfödd. Den låg vid svansen och var renslickad men stel. Så RIP lilla 6:an. 
//Karolina Nylén
Vad kul!! Grattis till de fem sötnosarna 
RIP nr 6 
Grattis till dina fina bebbar.. och RIP till den lilla sista… 
Här är en bild på Tumbai och småttisarna
Hon har fortfarande inte "gått upp" utan tänker nog bo där för evigt. Har försökt truga med mat men det vill hon inte ha.
Sen undrar jag om Tumbai har fått mjölkstockning i sina spenar längst ner mot baken. Det ser så himla stort och rött ut runt de bröstvårtorna?
//Karolina Nylén
Grattis!!!!

mjölkstocking avhjälps enlast med värme
har du någon vetekudde eller nåt. lägg det på det aktuella området. försök också få ungarna att dia där så det släpper lite.
GRATTIS TILL KULLEN
Kattungar väntas hos GunBertus

Grattis till de små sötisarna!!!! RIP 6:an ='(.. Men må de andra växa med god hälsa =) 
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri

Grattis till Jussis och Sissys barnbarnbarn :-) Och RIP 6:an 
Jag har använt varm vattnad handtuk att lättna mjölkstockning. Hopppas att det går bra med Tumbai och de små 5 <3
Tuija

Grattis till bebisarna!!!!
Tack allihopa, försöker skriva ett inlägg igen, har skrivit tre gånger men inget har hänt!
En av kattungarna fick avlivas idag då han visade symptom på neurologiska skador, huvudet böjdes bakåt hela tiden.
De fyra som är kvar mår bra, mamma katt också :)
Två bruna iaf, en bicolor helt klart. Resten får vi se!
//Karolina Nylén

Grattis till kullen!! RIP till de små änglarna!

Grattis! 
Alltid tråkigt när någon inte klarar sig. 
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

ÅH! :) Grattis Karolina till de små! :D Det är ju bara att hålla tummarna att de blir till häälften så underbara som ett par kissar ifrån din förra kull ;)
Men usch så jobbigt.. var det lillemannen?
Nu ska du se att dessa fyra blir stora starka bebbar!! 
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
#19 Nej man skulle ju kunna tro det men det var den som vägde 81. Lillemannen, som ser ut som en liten sparv, verkar pigg faktiskt och tuttar på. Har inte gått upp så mycket än (76) men jag kan tänka mig att han har gjort av med lite energi på att "leva" eftersom han hade en hård start. Ingen nedgång i alla fall :) Lilla knubbisen hade gått upp jättemycket (135), han har en väldigt stor aptit på livet :)
Tumbai ligger kvar hos dem när de sover och verkar bara gå upp för att säga "Hej, jag tänkte.. kan jag få lite mjukmat eller?" :).
//Karolina Nylén