Tidig kastrering
Idag så blev min yngre katt tidigt kastrerad. Många veterinärer vill inte göra det. Men denna veterinär hade kravet att katten väger 2kg. Idag fyllde Walentino 4 månader och då blev han kastrerad.
Det jag sett är att när de är så unga så blir de fort bättre, han hoppar runt och leker och mår allmänt bra. Han är lite öm, men det är då han hoppar mellan möblerna. Armani var mer lugn och det syntes att han hade ont, så det är en possitiv skillnad som jag sett.
Kul att det gick bra! :)
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction
Jag är en absolut förespråkade för tidig kastrering, både för kattens skull, men kanske också för kattungeköparnas "bekvämlighet" =)
Vilken veterinär var det som gjorde kastreringen? Vännäs?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
# 2 Jag gissar Göransson!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
#2. Var min gissning egentligen också. Är nog bara jag som är, hmm, skeptisk till att lämna dit min älskling för kastrering, han gör det säkert kanonbra jobb, men jag vill gärna att det är en veterinär och en djurskötare tillsammans. Känns tryggare så =)
Jag gillar honom för vaccinerationer, han var den enda som kunde ta hem mitt specialvaccin utan att jag behövde köpa 15 doser
, och så samarbetar han med SVERAK gällande id-registret, ett STORT plus!
De eventuellt framtida kullar jag kommer ta, och de katter som ska säljas till sällskap kommer jag med stor sannorlikhet kastrera innan leverans. =)
Nu kommer vi helt utanför ämnet, men vet du hur vet på Röbäck är?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Det var hos Göransson. Jag har själv varit skeptisk, men är det något han är duktig på så är det katter. Han jobbar lugnt och metodiskt. Normalt sett går jag till Umanveterinären vad gäller hundar, men katter har jag gått till honom.
Jag om någon är duktig på att misstro folk tills jag sett att det finns tillräckligt med bevis som bevisar motsatsen.