Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 2211 ggr
bebble
0

Någon som avlar

på vit svanstipp?

huldabella
0

Nej, har hittils aldrig haft någon. Flört Men om jag fick en som var väldigt bra typad skulle jag kunna tänka mig att använda den i avel.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

GunBertus
0

inte haft någon men jag skulle inte ha något emot det om typen var bra.

färgernas placering  intresserar mig inte så mycket, huruvida de sitter här eller där…

Kattungar väntas hos GunBertus

GunBertus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hittade en som var vit med röd svanstipp iställetFlört

( fast hon gick till sällskapGlad)

Kattungar väntas hos GunBertus

Svidjas
0

Varför just vit svanstipp? det finns ju runners, fläckar osv som används till avel med. Tänkte om just det var nått speciellt med svanstippen.

http://www.svidjas.se

bebble
0

#3 gud så söt

#4 nej inget speciellt, fick en hane en gång som var så fin men en uppf sa att det skulle jag inte avla på, så han gick tilll sällskap men när jag såg honom som 2 åring ångrade jag mig, han är så fin:)

satt bara och kom i tankar om det och undrade om någon ev gjorde det

Svidjas
0

#5 nog finns det dem som avlar på det, men man får väl se upp så man inte avlar med en annan katt med för mycket vitt.

http://www.svidjas.se

Heros
0

Har fått en bic med vit svanstipp engång, det förekommer och en del i USA vill även ha det godkänt.

Jag avlade inte på Galvin han fick somna in vid 6 mån ålder pga utav missbildning av hela hjärtat.

/Åsa

Addiction
0

#6 Fast måste en katt med vit svanstipp ha generellt mycket vitt? Jag har aldrig sett en vit svanstipp på ragdoll ännu så jag vet inte Glad

Jag skulle tycka det kändes mer allvarligt att avla på en van-bicolor än en mid high med vit svanstipp ur den synpunkten iaf Skrattande

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Fyrpihls
0

Våran Mio har faktiskt gett nån vit svanstipp, fast han har ingen själv…

personligen tycker jag inte att vit svanstipp är värre än nån annan felteckning… färgfel är en "baggis" jämfört med annat som typ skelögdhet, svanknick, sternumkrok, flatchest, njurfel, HCM etc etc..

avlar man på nån felteckning så får man väl räkna med att en och annan i de kommande kullarna också får det som tex fläck på bakbenet.. det brukar hänga med till nån i varje kull..

Våran (AC.s och min) lila tjej som vi har nu har lite tendens till vitt längst ut på svansen, det är ju inte så lätt att se eftersom hon är lila men, jag tycker inte att det är hela världen… det är ju ingen defekt… en del avlar på färgad haka på bicolors eller på runners… det är ju bara att spara nåt bättre sen..

Min LaGottó nu som jag har.. han har ju en fin vit svanstipp, annars är han heeeelet perfekt tecknad blå mitted tabby… och dessutom jättefin…men han går till sällskap..

så mitt svar på frågan är -ja det skulle jag kunna tänka mig om katten i sig tillför mig något..

Här på bilden ser ni LaGottó med sin vita svanstipp..